Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

37 timer/uge + selvstændig =umuligt???

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender nogle få selvstændige som arbejder 25-30 timer om ugen og lever fornuftigt af det. Fælles for dem er dog, at de alle gav den en ordentlig skalle i starten, og opbyggede en solid kundekreds og omdømme. Så i starten arbejdede de væsentligt mere, og det må forventes. Intet kommer af sig selv i opstarten.

Mvh Carsten

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

25øre:
... Faktisk er det nok ikke realistisk for mig at arbejde mere end 37 timer om ugen ...

Det er muligt, at jeg har misforstået dig. Men, hvordan har du tænkt dig at opbygge en virksomhed med 0 timer til rådighed?

Med mindre, du kan undvære dit daglige arbejde, eller kan reducere arbejdstiden, så er det jo kun muligt at starte virksomhed, hvis du bruger 37 timer (dit daglige arbejde) + den tid, det tager at opbygge din virksomhed (i din fritid).

Andre før dig har startet på den måde, så det kan helt sikkert lade sig gøre - hvis du har viljen til det.

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er din virksomhedsidé?

Hvad er dit private omkostningsniveau? Hvor mange penge skal du bruge på dette?

Man kan godt finde en virksomhedsidé der man kun skal bruge 37 timer, eller mindre, om ugen. Det er vel spørgsmål om hvor mange penge man har brug for at tjene. Hvilket bringer næste punkt. 

Hvis man har et lavt privat omkostningsniveau så mener jeg at det er en stor fordel. Så er det også nemmere at kunne leve af sin virksomhed når og hvis den en gang kommer op at køre.

Men uanset hvad så er det mange som er nødt til at have et arbejde ved siden af imens man starter sin egen virksomhed. At starte tager ofte længere tid end man regner med. Og så skal man leve af noget.

Så hvis du ikke mener at du er klar til at bruge mere end 37 timer per uge for at opfylde dine drømme om at starte eget, så er det nok bedst at blive ved med at være lønmodtager. 

/Bengt

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ER det mig der er helt galt på den, men jeg læser det som om at han har et job i dag på 37 timer og overvejer at blive selstændig I STEDET fr jobbet, men vil ikke, hvis han kommer til at arbejde mere end han gør i dag

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tak for alle svar. Jeg kan se at jeg ikke har fået gjort mig helt tydelig.

Pt er jeg studerende og har en ide om at brug resten af min studietid på en kombination af at få bestået den sidste eksamen + specialeskrivning + evn klargøring af en virksomhed som kan sælge en del af den viden jeg får lavet gennem den sidste studietid.

Jeg forestiller mig en konsulent virksomhed hvor jeg sælger arbejdsmodeller. Disse arbejdsmodeller vil jeg skrive speciale om på mit studie...Jeg ved ikke endnu hvor stort et overlap der vil blive mellem selve studiearbejdet og evn. opstart af virksomhed. Det kommer an på hvordan jeg kan få formuleret en problemformulering der kan godkendes på mit studie og samtidig tillader mig at arbejde med noget der kan bidrage til virksomheden...

Jeg spekulerer lidt på hvordan mulighederne er for at klargøre virksomheden og samtidig være på dagpenge. Jeg kan se nogen steder at det vist kan give nogle problemer...

Så det var egentlig når virksomheden lisom er oppe at køre jeg tænkte på - er det da muligt at holde sig inden for 37 timer... Men det kan jeg jo høre lader sig gøre for nogen.

Er der andre der lige som mig har brugt specialeskrivningen som det første skridt til at blive selvstændig? (skal jeg lave en ny tråd om det?) Hvordan er det gået - nogen gode råd, ideer at hente?? Big Smile

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gjort det i 7 år indtil jeg sprang ud som 100% selvstændig i år.
Så alt kan lade sig gøre, hvis man vil (og har støtte til det hjemme)

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt lade sig gøre at holde sig indenfor de 37 timer. Hvis man vil.

Men ind imellem kan det jo være at man liiiiige skal have det sidste færdigt, inden man går hjem? Især når det er noget man brænder for. Som f.eks. opgaverne i éns eget firma! ;)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)