Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt skrive bilmærke på et produkt hvis en kunde ønsker det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Andam Service Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at forhandle et bilprodukt som jeg importerer fra producenten. Producenten giver mulighed for at der kan broderes tekst på og de er ligeglade med hvad der står på dem.

Men er det lovligt at skrive bilnavnet, f.eks, Honda, Opel etc., hvis en kunde ønsker det? Jeg markedsfører jo ikke produktet som værende originale, men kommer godt nok med forslag til hvad kunden kunne skrive.

Min holdning er at det burde være lovligt, tag bare alle de markeder der findes hvor der sælges kasketter, tærklæder, vimpler osv. men f.eks. bilmærker på.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Efter min bedste overbevisning er det ikke lovligt, da bilfabrikanterne jo er varemærke beskyttet. Læg mærke til at du jo heller ikke (længere) kan købe uoriginalt autoudstyr i fx thansen med bilmærkerne, i stedet står der deres eget mærke eller lignende.

Mvh. Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Andam Service Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg var faktisk selv kommet til at det var det nok ikke. Jeg kantaktede faktisk en advokat med den slags i speciale, men i kender jo nok advokater...."Jeg ved det ikke,men jeg kan da godt undersøge det for dig. Det koster 2800kr/timen". Så var det lige at jeg droppede den idé igen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

JimmyAD:
Jeg kantaktede faktisk en advokat med den slags i speciale, men i kender jo nok advokater...."Jeg ved det ikke,men jeg kan da godt undersøge det for dig. Det koster 2800kr/timen

Det er så lige der de 2800 er givet godt ud i sidste ende, man kan hurtigt komme i klemme

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JimmyAD:
Min holdning er at det burde være lovligt, tag bare alle de markeder der findes hvor der sælges kasketter, tærklæder, vimpler osv. men f.eks. bilmærker på.

Jeg er 110 % sikker på at det er ulovligt, medmindre du selvfølgelig har fået lov af den enkelte producent. Bilmærker er beskyttede brands på lige fod med Nike, Adidas, CocaCola etc.

Hvis du ser en Honda kasket på et marked kan du være sikker på at kasketproducenten har betalt penge til Honda for at få lov at benytte deres varemærke. Medmindre der er tale om en ulovlig kopi...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

og jeg er 110% sikker på at Nicolaj har ret Big Smile Aldrig uden fabrikkens tilladelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo snige et meget lille "passer til" hen over navnet, så burde det jo ikke være et problem :)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

  Hvis du skal bruger et decideret logo, så er det fuldstændig ligegyldigt i hvilken sammenhæng og hvad der eventuelt er skrevet hen over, nedenunder, ved siden af eller lignende - det er ikke lovligt med mindre du har en tilladelse fra dem der ejer logoet.

MEN, vi har mange bilforhandlere som kunder i MediaMouse og jeg ved af ren og skær erfaring at bil-producenterne i mange tilfælde er helt OK med at deres logo bruges, sålænge det bruges i en fornuftig sammenhæng og at diverse guidelines omkring selve deres logo overholdes.
Typisk vil de også godt lige have et udkast sendt til godkendelse, inden de giver deres endelige OK.

Så i stedet for at bruge en masse tid på at spørge alle mulige forskellige, og eventuelt bruge penge på advokatbistand, så smid du en pæn, velformuleret, email afsted til marketingsafdelingerne i de danske afdelinger af de bilproducenter, hvis logoer du ønsker at bruge.
På den måde er du helt sikker på at du har dit på det rene.

Tænk nu hvis det faktisk viste sig at være sådan at en advokat fandt ud af (efter at have brugt +2.000 kr.) at det juridisk set ikke var i orden - men at bilproducenterne gerne ville have givet dig lov til at bruge deres logoer, hvis du havde spurgt dem...?

Så nogen gange er det altså betydeligt lettere og hurtigere at gå direkte over til hesten og spørge om den har tænkt sig at give dig et los i skridtet, i stedet for at betale en dyrelæge for at han/hun giver sit teoretiske gæt Geeked

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det helt korte svar er, at det ikke er lovligt og i klar strid med varemærkeretten og

markedsføringsretten.

Grunden til du spørger er formentlig også at du selv har en fornemmelse af, at det

IKKE er lovligt.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Så nogen gange er det altså betydeligt lettere og hurtigere at gå direkte over til hesten og spørge om den har tænkt sig at give dig et los i skridtet, i stedet for at betale en dyrelæge for at han/hun giver sit teoretiske gæt Geeked

Yes Big Smile 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)