Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTTPS/SSL til Facebook apps

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 14
Fra  worklightpro.com Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :-)

Er der nogle, der har erfaring med SSL-hosting til Facebook apps? Jeg vil gerne tilføje nogle page tabs på min side, men jeg har ikke SSL på mine egne webhosting-løsninger, så det fungerer jo ikke optimalt, da Facebook også kræver en https url.

Jeg har fundet den her ved en hurtig google-søgning: https://fbssl.co/ - evt. nogle der har erfaringer med dem?

Pfh. tak.

Mvh. Anders Bruun

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Så vidt jeg husker, så har fbssl.co problemer med at vise tabs, som indeholder æ, ø og å. Derudover tvivler jeg på, at servicen er pålidelig. 

Hvis du vil have SSL-certifikat på dine servere, kan jeg anbefale RapidSSL, som ligger rimelig prisbilligt. Det kræver dog, at du er lidt teknisk, når det skal sættes op. 

Nu kender jeg ikke til dine programmeringsevner, men hvis du ønsker at lave Facebook apps til din side med drag'n'drop, så tag et kig på vores Facebook CMS. Med dette CMS slipper du for at tænke på hosting, og dine tabs kommer til at virke på iPad og mobiltelefoner, hvilket dine fans vil sætte pris på. Derudover er det nemt at lave "like-gate" (f.eks. "Like siden og få en rabatkode").

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

http://sslplads.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare købe et SSL certifikat til din 'webhosting løsning'? Det bør ikke koste mere end et par hundrede kroner om året.

Fra København Ø
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 14
Fra  worklightpro.com Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Jeg har faktisk et ssl certifikat, men jeg har hosting gennem en bekendt, som har nogle servere stående i Tyskland. Det kan også være, jeg ender med at få det installeret den vej, men jeg ville bare høre, om der var nogle gode (og nemmere alternativer).

Mvh. Anders

Fra København Ø
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 14
Fra  worklightpro.com Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for svar. Mine programmeringsevner er vist ikke noget at tale højt om, men jeg kan klare det basale :-)

Som det fremgår længere nede i tråden har jeg et certifikat, men jeg har ikke lige adgang til at installere det, så jeg søger blot en nemmere løsning, hvis den findes.

Mvh. ANders

Fra København Ø
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 14
Fra  worklightpro.com Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, jeg er ny på amino, så jeg var ikke lige klar over, at den lægger alle svar i bunden, så jeg har svaret ud for hver enkelt :-) Beklager!

Men tak for linket til Casper også! Jeg tjekker det ud.

//Anders

Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 40
Fra  FairSSL ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Hvad angår facebook og SSL er der nok ikke nogen "lette" løsninger.

Jeg har endnu ikke hørt om løsninger der fjerner kravet om SSL til facebook applikationer, så du kommer nok ikke uden om at installere det.

Der er nogle enkelte som tilbyder billig eller gratis hosting med SSL til facebook formål, men typisk er der også begrænsninger, husk at kigge på hvad de tilbyder i forhold til jeres behov.

For at køre med SSL på webhosting/server til facebook applikationen, kræves et SSL certifikat indkøbt til domænet som applikationen anvender eks. fbapp.mitdomæne.dk og at hostingen supporterer SSL. Bemærk at du skal have din egen IP adresse når der skal SSL på og at de helt superbillige webhosting udbydere ikke supporterer dette.

(Det er teknisk muligt at have flere certifikater på 1 IP adresse og samme port fx 443, men det er ikke muligt uden at miste klienter som understøttes, derved ikke en realistisk løsning)

Selve certifikatet kan købes mange steder fra og til mange forskellige priser. Eftersom et certifikat til en facebook app. ikke bliver synligt, vil jeg mene et hvilket som helst af dem kan anvendes, uden større bekymring. Mit tip når der skal vælges er at kigge på inkluderet support, mulighed for genudstedelse hvis certifikatet mistes (fx servercrash) og at vælge flere år da fornyelse er lige så besværligt som første installation.

Personligt anbefaler jeg vores kunder AlphaSSL certifikatet, til facebook applikationer hvor der kun er brug for let support. www.fairssl.dk/certifikater/alphassl/alphassl/

Er pris det vigtigste, vil jeg foreslå at kigge hos et andet flinkt Amino medlem som sælger RapidSSL certifikater til en "ekstremt" lav pris her: www.billigssl.dk

Håber svaret kan bruges.

Mvh Sole

FairSSL ApSwww.FairSSL.dk - Vi gør SSL let!

SSL med dansk vejledning & support på 77 345 678

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BookEtBord Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Du har muligvis forlængst fundet svar på dine SSL spørgsmål.

Skulle du dog stadig have interesse, kan du se mere hos Web2B som udvikler og udbyder Facebook Apps.

Mvh

Ulrich

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)