Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at lave en "universal app"?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål lyder på om det er lovligt at lave en app som flere firmaer kan bruge, men med små ændringer (så som at logo ændres og eventuelt farver)

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle problemer i det, da jeg anser det som det samme som en "template".

- Men jeg vil utroligt gerne være sikker inden jeg arbejder videre på en idé jeg har.

Mvh. 

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil
Jeg usikker på om jeg forstår dit spørgsmål/problem..., men hvis det er, om du må lave en template til din app, som du kan bruge til flere virksomheder. De ser jeg ikke som et problem. Du skal nok bare gøre dine kunder opmærksomme på det, så de ikke tror de har købt rettighederne på dette design.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan jeg godt forstå, det er også lidt svært at forklare :)

Men det er i bund og grund bare at lave en app, som flere virksomheder kan købe og bruge, dog med deres logoer og eventuelt farver.

- Det ville jeg anse som værende en template, og derfor kan jeg ikke se hvorfor det skulle være ulovligt, men man ved jo aldrig..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er forklaret kan det absolut ikke være ulovligt. Det er dig der vil ha rettighederne til den app hvis det kommer fra dig og ejes af dig/dit firma.

Du kan frit bestemme hvem der må bruge den og under hvilke betingelser

Eneste som betyder noget er selvklart, at kunderne ved, at den app bruges af flere men med lidt forskelligt udseende og personlig reklame. Jeg ville bestemt køre videre med tanken

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er forklaret kan det absolut ikke være ulovligt. Det er dig der vil ha rettighederne til den app hvis det kommer fra dig og ejes af dig/dit firma.

Du kan frit bestemme hvem der må bruge den og under hvilke betingelser

Eneste som betyder noget er selvklart, at kunderne ved, at den app bruges af flere men med lidt forskelligt udseende og personlig reklame. Jeg ville bestemt køre videre med tanken

vh

Tak for svaret,

Ja de skal selvfølgelig gøres klar over at det er en "universal app" :-)

Tak, jeg går videre med idéen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)