Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!! Skal der forsikring til legeland med hoppeborg?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mig og en af mine venner vil lave et sted hvor børne kan komme hen og blive passet, Vi regner med der kommer 100 børn. (en slags legeland) 
Der er en hoppeborg og vi ved ikke og man skal have forsikring, hvis nu der skulle ske noet med børnene.
Ved i om man skal have en forsikring?? - Tak på forhånd

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige rettet overskriften, så den er bare lidt mere informerende nu, end før. (Hjælp) (Og Cookie rettede den på ny. Er vist ikke så god til overskrifter selv :))

Angående dit spørgsmål, vil jeg mene en forsikring kan være en fin idé, men jeg har oplevet steder, hvor der har stået, at alt leg er på eget ansvar, så om det er et krav, er jeg ikke sikker på.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Legelandet skal kun være der 5-10 dage

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
(Og Cookie rettede den på ny. Er vist ikke så god til overskrifter selv :))
Jeg ændrede nu bare helt samtidigt tror jeg - der stod HJÆLP kun da jeg rettede - Men jeg er ret sikker på at hvis det er en betalt legeplads skal der forsikres og hvis ikke, så er der hvis den er offentlig - altså til andre end ens egne børn en masse regler, faldunderlag osv - så det er ikke bare lige til at gå til med en legeplads, jeg tror der er en del godkendelser og tilsyn som skal til, og givet forsikring hvis det er noget man tager penge for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige det sådan....

Hvis det er som jeg læser det, at forældre efterlader deres børn i jeres varetægt, for senere at hente dem, så vil jeg helt klart sørge for at have forsikringsdelen på  plads.

hvis forældrene er der med børnene, så kan du sagtens køre det med "på eget ansvar" modellen

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

M. U.:
Mig og en af mine venner vil lave et sted hvor børne kan komme hen og blive passet, Vi regner med der kommer 100 børn

Definer "PASSET" ! Mod betaling?

100 børn er rigtig mange at "passe".

Der findes regler for legepladser og lign. Faldunderlag og alt sådan noget skal være i orden.

Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.
Det var ikke lige det je havde håbet at hører, men tak for hjælpem :D
Er der så nogen der kender reglerne for dette??

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Der ER en masse regulativer som SKAL overholdes uagtet om det er på eget ansvar - med eller uden forældre.

Derudover er der tilladelser, cirtifikater, attester etc. som SKAL være opfyldt og i orden, hvis man vil lave en pasningsordning for op til 100 børn.

OG DU SKAL have en ansvarsforsikring selv om det er det ene eller andet, for DU har et erstatningsansvar. Ja barnet bliver dækket af sin ulykkesforsikring eller forældrenes - men forsikringsselskabet rejser derefter fordringen mod dig. - Ring til dit forsikringsselskab og spørg dem!

Undskyld min frækhed, men er dette her indlæg seriøst ment?

/ L. B.H.B.S.

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Det opstillede udstyr skal være godkendt/synet, samt være ansvarsforsikret. Desuden skal du have en arbejdsskadeforsikring for dine hjælpere/medarbejdere. Derudover skal du have tilladelse fra politiet til opstilling og generelt overholde alle regler for offentlige forlystelser:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2099

Hvis du f.eks. lejer hoppeborge og evt. øvrigt udstyr fra en professionel udlejer, så vi udlejer have al dokumentation klar til dig og så er du arrangør. Det vil spare dig for en masse administrativt, hvis du lejer udstyret. Tjek med udlejeren, at de har orden i papirerne - der er desværre mange, som enten ikke kender regler og lovgivning eller ikke lever op til den.

Selvom du lejer udstyret, skal du indhente polititilladelse og sørge for, at overholde alle regler.

Du kan f.eks. leje udstyret hos SuperEvent:

http://www.superevent.dk/udlejning 

http://www.superlej.dk

Kontakt os gerne for yderligere information!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)