Hej Jeg har en kunde der har lavet mundtlig indsigelse mod en faktura de har betalt for over en måned siden. De indbetalte fakturaen 8 dage for sent, men uden bemærkninger til opgaverne. Alle opgaver, inklusiv den opgave de nu gør indsigelse imod, er defineret i en skriftlig og underskrevet kontrakt. Indsigelserne er dukket op efter kunden har skiftet min tekniske underleverandør ud med en anden og derefter ligeledes har forsøgt også at koble mig af projektet, ved at bede mig om at ophæve vores 6 mdr. uopsigelige kontrakt og istedet løse opgaver på timebasis. Dette har jeg afvist og henvist til den aftale der er lavet, samt tilbudt at stå fuldt ud til rådighed i hele perioden. Kan det af eller bekræftes at de kan gøre indsigelse efter indbetaling og bede om at få krediteret beløbet på kr. 10.000? |
Stig Salling:Kan det af eller bekræftes at de kan gøre indsigelse efter indbetaling og bede om at få krediteret beløbet på kr. 10.000?
Man kan jo altid gøre indsigelse, men det er ikke sikkert at man får noget ud af det.
Hvis de først efter de har betalt finder ud af at de ikke har fået hvad I har aftalt, eller der dukker andre ting op der gør at de mener at de ikke har fået det lovede, kan de jo ikke gøre indsigelsen før.
Hvordan I så løser jeres tvist, afhænger af kontrakten.