Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende forståelse for skat og moms. Hjælp!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter
Vi snakker om 100 kr inkl. Moms så 25%af 100 kr er 20 kr 😊😊

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ihab:
Vi snakker om 100 kr inkl. Moms så 25%af 100 kr er 20 kr
 ah næsten kun Smile Du har ret i at 100 kr inkl. moms viser at momsen er 20 kr - MEEEN - 25% af 100 kr er altså 25 kr og ikke 20 Smile

Regner du op fra 80 kr uden moms så lægger du momsen på med 25% og det er så 20 kr og du har 100 kr - altså 25% tillæg for at komme fra uden moms til med moms

Regner du modsat - har 100 kr MED moms så tager du 20% af 100 kr = 20 kroner og har 80 kroner uden moms  -Altså du gør fra pris med moms til pris uden moms ved at trække 20% fra

Dit tal viser du er med - du får bare rodet dem lidt sammen tror jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Havrebjerg
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Beauty Extensions Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg lige sat mig ind i det i går aftes :)

Jeg hentede et program der hedder simpelt regnskab (skide smart til os der ikke fatter alt det fis) Haha

Ufgifter og indtægter er der styr på

Moms når jeg skriver en faktura skal jeg tage total beløbet på f.eks 1900 kr og - med 20% for at finde momsen , ikke ?

Når jeg køber en vare til 200 eksl moms skal jeg tage 200kr og * med 25% for at finde ud af hvad momsen er , ikke ?

Jeg har fået en drift konto og en moms konto.

Når jeg sender en faktura er der moms på, dem flytter jeg ind til moms kontoen for at være sikker på pengene rækker til det hele.

Lad os tage de 1900kr der er de 380kr moms! De skal ind på moms kontoen! Så er der 1520kr tilbage. dem skal jeg så betale skat af . Var det stadig 8% + 38% ? (jeg har fuldtidsarbejde ved siden af, hvor mit fradrag bliver brugt)

Men nu når jeg har smidt 5000kr ind og kan hive dem ud uden at betale skat af dem. Hvordan forklarejeg lige skat jeg har lagt 5000 kr ind selv.

Jeg har lavet en faktura der hedder INDSKUD PRIVAT 5000.- faktura nummer 5! Er det nok?

Betal skat af overskuddet i din virksomhed ? Okay lad os antage de 1520kr. jeg skal bestille vare for 1000kr skal jeg så først betale skat af de 1520kr også bestille ??

Håber i har tid til at hjælpe :)

GOD WEEKEND:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det har du ikke fået så specielt fat i Jeg synes du skal ofre en revisor eller økonomimand til at sætte dig ind idet

Stina Nielsen:
Moms når jeg skriver en faktura skal jeg tage total beløbet på f.eks 1900 kr og - med 20% for at finde momsen , ikke ?
nej enten laver systemet den eller du tager prisen uden moms og lægger 25% TIL

Stina Nielsen:
Når jeg køber en vare til 200 eksl moms skal jeg tage 200kr og * med 25% for at finde ud af hvad momsen er , ikke ?

Nej Fakturaen vil vise dig hvad momsen er og den vil være 20% af det samlede beløb, men står der ikke tydeligt momsbeløbet kan du glemme alt om moms

Stina Nielsen:

Når jeg sender en faktura er der moms på, dem flytter jeg ind til moms kontoen for at være sikker på pengene rækker til det hele.

Lad os tage de 1900kr der er de 380kr moms! De skal ind på moms kontoen! Så er der 1520kr tilbage. dem skal jeg så betale skat af . Var det stadig 8% + 38% ? (jeg har fuldtidsarbejde ved siden af, hvor mit fradrag bliver brugt)

Du forklarer det lidt rodet men tallene er ikke så skøre bortset fra skatten. Du skal jo ikke betale skat af din faktura men af dit overskud, og du har vel også udgifter OG - skatten er så 8% Am bidrag først og ca 37,5% af resten og de kan ikke lægges sammen for det er første 8% am bidrag og så alm skat af resten - men totalen bliver ca 44-45%

Stina Nielsen:
Betal skat af overskuddet i din virksomhed ? Okay lad os antage de 1520kr. jeg skal bestille vare for 1000kr skal jeg så først betale skat af de 1520kr også bestille ??

Lidt sort snak? Du skal, hvis du køber en vare for 1000 kr og sælger den for 1520 kr (og altid regne uden moms - moms er helt for sig) betale skat af overskud som er 520 kr - men du har vel også andre udgifter end varen

Stina Nielsen:

Men nu når jeg har smidt 5000kr ind og kan hive dem ud uden at betale skat af dem. Hvordan forklarejeg lige skat jeg har lagt 5000 kr ind selv.

Jeg har lavet en faktura der hedder INDSKUD PRIVAT 5000.- faktura nummer 5! Er det nok?

Du kan ikke lave en faktura på det indskud - så kommer det jo som indtægt. Det skal in via mellemregning i egenkapitalen MEN ligemeget hvor meget vi forklarer her, så kommer du til at kløjs i det hvis ikke du søger en der vil hjælpe dig, bare nogle timer her og der og først og fremmest med at sætte regnskabet i gang. Søg herinde eller via DETTE LINK 3 GRATIS TILBUD. Du vil finde masser af andre ting du intet aner om, visse ting som man kun kan trække 1/4 moms af andet intet - hvad må du bruge på dig selv, du mangler 100 spørgsmål selv om du har fat i noget af det vigtigste.

Du knækker nakken og får langt større udgifter med at rette ting op senere, end hvis du NU betaler nogle 100 kr eller for den sags skyld 500-800 for at få lagt de første ting ind og sat regnskab op. Så gem bilag og lade en anden tage de første bogføring evt ved at du skriver på dem hvad du mener, for så kan du lære hvad du måske ville gøre galt

Tag det venligt ment - men også som noget der er vigtigt for dig, for du er stadigt for langt væk til at få det korrekt - brug tiden på det du kan tjene penge på og så lidt penge på hjælp

God week-end  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

helt rigtige

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra Havrebjerg
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Beauty Extensions Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det sådan at jeg gerne selv vil styre mit regnskab os derfor jeg spørger folk til råds.

ROM blev ikke bygget på en dag.
Så i kloge folk bær over med dem som ikke ved så meget af det og evt skær det lidt ekstra ud i pap , hvis i vil hjælpe.

Om jeg tager 1900 - 20% = 1520kr
Tager jeg 1520 + 25% = 1900kr
Giver da det samme!

Det program jeg har skal jeg f.eks skrive 1520kr også regner den selv + moms.

Så for jeg kan lave en faktura skal jeg hvergang tage total beløbet og - momsen og skrive f.eks de 1520 så regner den selv frem til 1900kr

Så er det vel rigtigt nok at tage total beløb - 20% ?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt som der hele tiden kommer nye tråde om de samme ting.

Mit forslag er at du tænker på købs og salgspriser helt uden moms. Så forvirrer du ikke dig selv.

Momsen kan du så nemt lægge på bagefter.

Som det er foreslået ovenfor så synes jeg du skal lade en der kender til det at lave dine regnskaber og moms. Det koster ingenting i forhold til hvad det tager af tid (penge) når du først har lavet rod i den selv. SKAT skelner ikke tit mellem fejl, uvidenhed og svindel. 

Har en kunde som bruger Billys Billing og det er da nemt at bruge, men her kan man også lave rod i det har jeg erfaret.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)