Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken sagde JA - here we go!

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hører og læser iøvrigt typisk, at en forretningsplan skal kunne presses ned på 12 powerpoint slides. Hvor tallet 12 kommer fra aner jeg ikke, men det synes at være det magiske tal.

Jeg er stor tilhænger af at kunne udtrykke sin virksomheds mission og vision kort og præcist. Hvis man har behov for +100 sider er man nok ikke helt klar i spyttet omkring hvad man vil :-)

Mvh Carsten


Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

godt link der Mikkel - og hvis man kommer ind i noget der byder på risiko ville jeg også klart anbefale et ApS - utroligt få selskaber der skal andet end lige at give tidsforbrug og en 1000 kr seddel til bio her og der, kan klare sig uden alligevel at have 80.000 kr i omløb- MEN folk har ofte ikke de penge, og er der ikke den store risiko - påtager man sig ikke længere kontrakter, ansætter ikke og låner ikke voldsomt - så fungerer personlig virksomhed godt - og den kan så omdannes så snart der er råd, eller senest når man ser der begynder at skulle risikopåtagelse af betydning til.

Mange herinde tror jeg starter virksomhed med en lille shop - lidt dropshipping - og risikoen i forhold til det er ganske så begrænset ofte GUDSKELOV - for det er de her 1000 kr her og der - som måske ikke berettiger til indskud af 80.000

Det skal jo også med, at med et ApS vil selve DEN gæld jo oftest blive afkrævet sat i personlig selvskyldner kaution, så den vil man hænge på anyway . men ellers - jeg er basalt helt enig Mikkel og godt skrevet i linket

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke!

Det som er vigtigst nu for dig er at få gang i din forretning. At begynde sælge noget.

Inden du gør det er det utroligt vigtigt at du får styr på dine omkostninger.

Hvad er "need to have", og hvad er "nice to have"?

"Need to have" er de ting som er absolut nødvendige for generere noget salg/omsætning.

"Nice to have" er resten. 

Mange går i den fælde at de bruger alt for meget på "nice to have" ting. Hver en krone du ikke bruger her, er en krone som du har sparet til "need to have", til likviditet og til buffer.

Så en knivskarp fokus på omkostninger.

Og regn med at det tager tid med at komme igang. Lav en realistisk plan om hvor lang tid det tager inden din forretning er oppe og køre. Tag så denne tid, og fordoble den. Så har du nok et realistisk estimat - hvis du er heldig. Hvis du er uheldig kan det nemt gå længere tid...

Held og lykke. Det er måske ikke nemt. Men det er fantastisk når og hvis det lykkes.

/Bengt

Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig helt korrekt, du har svaret forkert på dem alle! :)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)