Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny ide!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg kunne godt tænke mig jeres feedback på denne ide.

Altså en tæppe webshop. Jeg har min svigerfar som er tæppemand igennem 30 år og super dygtig til sit arbejde... han har solgt sine butikker, men tænker på noget nyt inden for tæpperne
Så sagde jeg til ham at han måske skal tænke i helt nye baner og gøre noget helt anderledes end at have en fysisk butik!
Nemlig en webshop som sælger alle tæpper på nettet og ligeledes laver reparationer. 

Man bestiller sit tæppe online på shoppen og det bliver leveret til døren.

hr og fru kan købe tæpper online og ikke behøver at køre langt for at finde nærmeste tæppe forretning.

Lad mig høre hvad i synes.

Mvh.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Smart ide.

Men overvej omkostninger af fragt, retur, fejl og andet.
Et tæppe på 4x4 m f.eks. det vejer vel lidt i fragt, også hvis i skal sende det med fri fragt, kan i vel miste meget på det? :)


Tilbyd kunderne at købe forsikring på tæpperne samt reparationer i X antal år :)

Jeg ville da tage chancen med det hvis det noget i/han brænder for, selvfølgelig med en ordentlig plan og den rette markedsføring :)! 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg selv arbejdet med tæpper - godt nok kun et par år - men alt tæller vel.

Jeg tror at idéen er fin nok, hvis vi snakker om afpassede tæpper. Snakker vi om gulvtæpper, som skal måles, skæres til osv., så tror jeg ærlig talt at det er en dødssejler. Selvfølgelig kan det muligvis lade sig gøre, men der er jo mange ting at tage hensyn til.

Når man lægger et gulvtæppe på, så kræver det formentlig også at der i kanterne skal skydes lister på, hvilket den almene hr. og fru. Jensen i al fald ikke kan gøre, så det bliver pænt. Inden listerne skydes på, så skal tæppet naturligvis skæres til, hvilket i sig selv kan være svært nok. Du skal bruge en almindelig kniv, gerne en hobbykniv hvor bladene kan knækkes af efterhånden, men mange gange, alt efter hvilke hjørner og rør man skal uden om, så kan en krumkniv også komme på tale.

Nogle tæpper, faktisk overraskende mange - vil blive limet på. Især hvis man snakker gang eller trapper. Jeg kan ikke sætte tal på, hvor mange gange jeg har oplevet at kunder som selv ville prøve tæppemonteringen af, er kommet retur med et ødelagt tæppe, som enten kunne reddes af en tæppemontør, eller som måtte købe et nyt tæppe.

Der er jo den mulighed at tæppet blot bliver købt online, for at kunden efterfølgende kan få en tæppemontør ud og lægge det på. Problemet i det er egentlig bare prisen. Prisen for at få tæppet leveret kan være meget, meget dyr. Normalt tager man jo bare ned i en tæppeforretning, snakker lidt med sælgeren, vælger sit tæppe, kan få svar på alle spørgsmål, hvorefter der aftales en dato. På den pågældende dato bliver tæppet skåret ud, og montørerne smider tæppet i bilen og suser afsted. Der er ingen fragtpris.

En anden problemstilling jeg ser, hvis vi snakker stuetæpper, værelsestæpper osv. er lejligheder. Det kan være umådeligt svært at få et tæppe der vejer 100-120 kilo (og ja, man ødelægger sig selv som tæppemontør), op på 3. sal. Også selvom du er 2 mænd. Tæppet skal knækkes eller bøjes let. Man skal passe på ikke at ødelægge bunden, kanterne osv.

Der kan også meget ofte forekomme fejl i tæpperne. Det er simple vævefejl, men som man ikke ser med det blotte øje. Når man så får rullet tæppet ud, så ser man fejlen. Det vil sige at tæppet skal sendes tilbage igen, hvilket også her kan blive en bekostelig affære, idet der jo så efterfølgende skal sendes et nyt retur - det pålægger jo sælgeren. Men kunden bliver formentlig ret træt af at skulle sende tæppet retur, stille tingene på plads i stuen/på værelset eller hvad det nu måtte være.

Selvfølgelig er mange af de her ting "worst case scenarios", men de SKAL jo tages med i betragtningen.

Som køber, vil jeg nok også indrømme at jeg mest er til at kunne mærke/se tæppet inden jeg køber det. Det er jo ret vigtigt at vide om det er et blødt, hårdt eller stift tæppe man får lagt på.

Min konklusion..

Jeg tror på at idéen med afpassede tæpper kan være fin. Snakker vi om stuetæpper, tæpper til gang, værelsestæpper, tæpper til udstue, trapper eller andet som skal skæres direkte til af kunden selv, så tvivler jeg på at det er en god idé. Jeg tror fragtpriserne er uendeligt dyre ift. hvis du tager ned til forhandleren selv.

Men der står jo ikke rigtig specifikt, hvilke tæpper der er tale om.

Nå, god kommende weekend :)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@morten tusind tak for kanon feedback! Super fedt at høre. Ja helt rigtig set med forsikring osv.
Glæder mig du synes det er en god ide.

@christopher tak for fed feedback og masser af konstruktive guldkorn og ikke mindst " worst case ting ".
Fedt at høre du også har arbejdet méd det osv...
Virkelig gode points fra jer begge to;-)
Hermed noteret og skrevet bag øret.

Her kommer lige lidt mere info.

Tæpperne er alle sammen " ægte tæpper " fra iran osv og alle har fast mål i den størrelse man ønsker osv, så der skal ikke skæres noget til.

Christopher du har helt ret med at i gamle dage så ville kunderne mærke tæpperne og kigge på dem , før køb.
Men der er jo sket meget med tiden!
Folk køber jo også rejser på nettet Samt biler og tøj osv.
Så tror at siden kan gøre det meget nemmere for folk at samle alt et sted og handle ind der lige som vi kender det for alt andet ehandel.

Så jeg tænker at skære priser mere ind til benet og jo at være den første med e-handel for det og med sådan en webshop.
Folk kan se billeder på tæpperne og video.
Lige som man ser billeder på tøj på nettet.
Men med siden det kan gøres nemmere for folk at købe nu og ikke kigge i samtlige butikker efter og køre langt nu, da flere og flere af disse butikker lukker!
Så med sådan en butik på nettet kan alle jo i hele DK handle og få det sendt til døren, og så måske spare masser af tid, penge og så få det bragt lige til døren.
Så alle fordelene skal jo med. Men med butikken kan vi ramme alle byer i hele landet, hvor nærmeste butik måske ligger
30- 100km væk eller længere.
Tid, tid og tid samt brandstof og penge er sparet væk!

Tanken kan også være at få alle forretninger med ind over siden! Så nærmeste butik på kundens post nummer kommer frem og sender til kunden, så fragt priser osv bliver billigere samt hurtigere levering.

Det var lige lidt mere Info hvordan ideen arbejdes igennem osv...
Der er jo altid udfordringer med ting.

Lad mig høre hvad i synes.

Mvh Business310


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)