Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i min tid som murersvend, taget billeder af noget af det arbejde jeg har lavet, mens jeg var ansat hos en anden murermester.

Må jeg ligge de billeder ud på min egen hjemmeside idag, hvor jeg selv er blevet murermester?

eller har min tidligere arbejdsgiver rettighederne over det arbejde jeg har lavet?

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant spørgsmål! Først skal vi ud i en sondring, om arbejdet er offentligt tilgængeligt, eller kun privat tilgængeligt. Hvis det er en facade ud mod gaden, må du under alle omstændigheder fotografere alt det du vil. Du må bare ikke fotografere ind i husene og vise de mennesker som måtte være der. Hvis arbejdet kun er privat tilgængeligt, skal du som absolut minimum sikre dig tilladelse fra de mennesker som har fået arbejde udført.

Jeg synes det er klogt, at du på denne måde dokumenterer og får arbejdsprøver. Selv har jeg en del glæde af de arbejdsprøver på effektive pressemeddelelser (med afledt omtale i medierne) jeg har lagt ud på min hjemmeside: http://brason.dk/serv01.htm (nederst)

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i Johns svar.
Derud over kræver brugen af billederne - at det er dine egne billeder. Altså nogen du selv har valgt at tage - til dig selv.
Hvis det er billeder du har taget for din tidligere arbejdsgiver - fordi han har bedt dig om det - måske fordi de skulle bruges som PR for hans firma - så er det ikke sikkert han er interesseret i at du benytter dem som PR for dig selv.
Men så må du jo bare tage nogle nye - som er dine.

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarende.

Først vil jeg lige sige at, alle billederne jeg har er, egne billeder, de er taget med både mobil og med digitalkamera. Min tidligere arbejdsgiver har ikke bedt mig om at tage billeder, og mig bekendt har han heller ikke brugt noget af det arbejde jeg eller mine tidligere kollegaer har lavet til PR.

Men når der er tale om både indvendig og udvendig arbejde, gælder det også ved nyopførelse af huse som ikke er solgt( skal man også have tilladelser der)

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis billederne er taget inden der boede nogen i husene - og inden de er solgt  - så kan jeg ikke forestille mig det er et problem.

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo lade være med at sætte adresser på - så dem der bor der idag ikke føler deres hjem udleveret.

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak for svaret Dirch, det er brugebart :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jim,

Fedt at du udviser sådan en respekt overfor tidligere mester! Det er respekteret herfra! :)

-Thomas

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)