Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéfasen af Virksomhed, hvilke love skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i idéfasen hvad angår opstart af min virksomhed. Jeg har aldrig beskæftiget mig med noget lignende og derfor søger jeg råd:

Det er en enkeltmandsvirksomhed som (sandsynligvis) ikke kommer til at omsætte over 50.000 kr.

-Når jeg sælger hvad skal jeg så være opmærksom på (forbrugerloven) og hvad skal oplyses på min hjemmeside

-Hvad skal indberettes, hvordan og hvornår? (Væsentligt)

Jeg ved at det ikke er særligt specifikt, men jeg ville være glade hvis nogen forsøgte at afklare nogle af spørgsmålene, når det handler om en enkeltmandsvirksomhed der umiddelbart ikke på nogen måde når at omsætte for over 50.000 kr.

Vh

Stefan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Oversskrider du de 50.000 kr på 12 mdr i rap - bliver det dyrt - så registrer hvis du har mindste formodning om de kan ske

Her har du noget om at drive virksomhed uden at være registreret - regnskab og skat og ligende i DETTE LINK

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret og linket.

Som jeg så forstår behøver jeg så ikke betale moms hvis ikke jeg har omsætter for mere end 50.000 på 12 mdr (hvilket jeg ikke tror jeg kommer til i starten). Men hvad så, hvis jeg i fremtiden skulle få omsat for 50.000 på 12 mdr, så har jeg vel et reelt problem hvis jeg ikke har lagt moms på de varer jeg har solgt. (Man kunne jo godt forestille sig at jeg ikke i de første mdr af de 12, troede på så stor en omsætning, og så først registrerede nogle mdr efter da jeg fik mistanke)

Det jeg forsøger at nå frem til er, om det ikke er nødvendigt at lægge moms oveni de produkter jeg sælger, så længe jeg ikke har mistanke om at nå over 50.000 kr. For som jeg også læser på din blog, så skal jeg vel stadig svare moms af den indtægt jeg fik da jeg ikke var registreret.

Så hvis jeg valgte at registrere mig, for en sikkerhedsskyld, så ville det jo i så fald kun være mine kunder det går ud over. (Da jeg jo er nødsaget til at lægge 25 % oveni deres pris) Eller er jeg galt på den???

Vh

Stefan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja korrekt - hvis du kommer over 50.000 på 12 mdr så skulle du ha registreret inden - man skal registrere på mindste forventning

F.eks. du omsætter for 45.000 kr på 9 mdr.  uden at være registreret - Så indser du faren og registrerer dig -  nu må du ikke omsætte mere end 4.999 de næste 3 mdr - og selv derefter skal der hele tiden kigges tilbage, så det kan tage tid at få fart på igen

Hvis du i stedet sælger for 5.001 de næste tre måneder, hvor du jo så er registreret, så kigger de tilbage og ser du havde solgt for 45.000 kr uregistreret i de 12 mdr - og de 45.000 udløser så moms + en bod på samme beløb

det er på mindste forventning man skal registrere, ellers ville mange jo tage de 50.000 som bundfradrag 

Du må ikke lægge moms på noget før du er momsregistreret så du vil blive sat i moms af noget du har solgt uden moms + få bod

I princip skal du bestemme dig dag 1 - jeg vil aldrig over 50.000 og får ikke problem med den grænse nogensinde - eller du skal registrere fra dag 1 (eller når du rammer 2-3.000 om måneden og ser lidt vækst - senest)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret! :)

Vh

Stefan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)