Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulemper ved mindre kendt regnskabsprogram

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 31
Fra  Easys Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare sådan lidt for sjov - tag lige et klik på Easys (easys.dk) - det kunne være spændende at høre netop DIN mening om dette lille frække system - når nu du fokuserer på brugervenlighed - vi mener "naturligvis" at vi har verdens nemmeste system - men det er nok KUN DANMARKS nemmeste ;)  Det er også godt nok for os !

Direkte download her...

Mvh Lars Pedersen/Easys

Sr. Systemkonsulent Lars G. Pedersen

Danmarks Dejligste Systemer - Easys.dk

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper

Hvis du ikke er kommet mere i gang med din virksomhed end sidst du skrev her på Amino, og du gerne vil have

en billig og god løsning, så vil jeg - uanset du er snublet i at starte - anbefale dig Winfinans Small Business Mini - og så alene anvende

fakturamodulet. Det er helt gratis.  John Sommer som har svaret på denne tråd vil sikkert gerne hjælpe dig i gang. Det er rigtig nemt, hvis bare

man får startet rigtigt.

Og, lad så en ekstern bogholder om at lave regnskabet. Hvis det er lille så kan du sikkert aftale dig til en god og billig aftale.

Du skal koncentrere dig om din forretning og ikke bruge så megen tid på valg af økonomisystem. Det er der ikke penge i.

 

mvh

Peter Wismer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Helt enig og ja jeg hjælper gerne igang - og så er det da vigtigt også her, at nævne at der er rigeligt med muligheder for at udbygge i takt med en voksende virksomhed.

Men rigtigt det må ikke fylde for meget det med økonomistyringen da det jo er omsætningen der driver værket så derfor kan man rigeligt komme igang med sin forretning uden det store nummer ud i bogføring - prøv at notere indtægter og udgifter i et enkelt system eks. Excl. til man er kommet igang.

Men klart bedre er jo et system der er bygget dertil - Selv bruger WinFinans den er freeware og man kan vokse med den til netløsninger mm. Wink - men som med alle SW så er der behov for at komme forbi startvanskelighederne og forståelsen af bogførings systemerne. 

    

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at det er en rigtigt god idé at selv have "fingrene nede i bolledejen" mht. ens økonomisystem når man starter sin egen virksomhed. Jeg mener ikke det er noget man skal "outsource" som iværksætter.

Det er dine egne penge, og dem skal du have 110% styr på. Når man selv bogfører så kan man følge med, specielt på udgifts siden. Og at holde styr på ens omkostninger kan betyde forskellen mellem at være en succes og en fiasko....

/Bengt

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Festlastbiler.dk:

Min erfaring er at det er en rigtigt god idé at selv have "fingrene nede i bolledejen" mht. ens økonomisystem når man starter sin egen virksomhed. Jeg mener ikke det er noget man skal "outsource" som iværksætter.

Det er dine egne penge, og dem skal du have 110% styr på. Når man selv bogfører så kan man følge med, specielt på udgifts siden. Og at holde styr på ens omkostninger kan betyde forskellen mellem at være en succes og en fiasko....

/Bengt

Principielt enig - Dog kan det også være et spørgsmål om at finde en revisor/bogholder, som vil gennemgå de forskellige periodebalancer incl. kontospecifikationer med kunden.

Det er trods alt vigtigst, at kunden forstår sit eget regnskab - Alle andre interesserede, SKAT, banken eller andre, skal nok finde ud af at læse regnskaberne.

En outsourcing af virksomhedens regnskab/bogholderi uden at få en fornuftig tilbagemelding er ikke en holdbar løsning.

Tonny

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars G. Pedersen:

Bare sådan lidt for sjov - tag lige et klik på Easys (easys.dk) - det kunne være spændende at høre netop DIN mening om dette lille frække system - når nu du fokuserer på brugervenlighed - vi mener "naturligvis" at vi har verdens nemmeste system - men det er nok KUN DANMARKS nemmeste ;)  Det er også godt nok for os !

Direkte download her...

Mvh Lars Pedersen/Easys

Tak for dit forslag Lars - jeg vil kigge på det i løbet af de kommende dage :-)

Peter Wismer:

Og, lad så en ekstern bogholder om at lave regnskabet. Hvis det er lille så kan du sikkert aftale dig til en god og billig aftale.

Du skal koncentrere dig om din forretning og ikke bruge så megen tid på valg af økonomisystem. Det er der ikke penge i.

mvh

Peter Wismer

Hej Peter og tak for dit bidrag.
Jeg er i øjeblikket i gang med at se efter muligheder i Aalborg området, med henblik på revisor/bogholder.
Dog vil jeg gerne selv have lidt forstand på regnskabet, så jeg ved hvad jeg har at gøre god med. Dette er også grunden til at jeg gerne vil finde frem til en løsning, jeg selv kan være med på - så snart det virker overskueligt nok at føre regnskabet selv.

john sommer:

Hej Peter,

Helt enig og ja jeg hjælper gerne igang - og så er det da vigtigt også her, at nævne at der er rigeligt med muligheder for at udbygge i takt med en voksende virksomhed.

Men rigtigt det må ikke fylde for meget det med økonomistyringen da det jo er omsætningen der driver værket så derfor kan man rigeligt komme igang med sin forretning uden det store nummer ud i bogføring - prøv at notere indtægter og udgifter i et enkelt system eks. Excl. til man er kommet igang.

Hej John. Jeg takker for det generøse tilbud om starthjælp til brugen af WinFinans.
Nu kan jeg se at du kommer fra de østjligere strøg, så hvordan vil denne starthjælp kunne arrangeres? Du skal være velkommen til at sende en PM, for ikke at fylde tråden her med diverse programsnak.

Som sagt ønsker jeg at få en forståelse for at føre regnskab, så jeg som Festlastbiler.dk så fint udtrykker det, "har fingrene nede i bolledejen".
Men er derudover indstillet på at det nu nok ikke bliver så aktuelt her i opstarten og at det i stedet vil være bedre givet, at finde en revisor/bogholder til at tage sig af den del - så jeg ikke er afhængig af at forstå regnskabsførelse her og nu, men i stedet kan komme i gang med det der egentlig er vigtigt. 

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper,

Det er ikke så slemt at komme igang med brugen af WinFinans der er dog opsætning som for alle andre systemer som skal gøres - du kan også få god hjælp ved at "lege" med demo-regnskabet der følger med når du installerer.

Vi kunne jo bruge internettet som e-learning på distancen og ved brug af Skype med Web-Cam på - ja så er afstanden ikke noget problem!

Du kan fange mig på joma@stofanet.dk eller på skype: josom_02_dec 

For at komme hurtigt igang kunne du starte med at sende en mail med de emner hvor du på nuværende har behov for hjælp!

Go for it! Now  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Casper,

Det er ikke så slemt at komme igang med brugen af WinFinans der er dog opsætning som for alle andre systemer som skal gøres - du kan også få god hjælp ved at "lege" med demo-regnskabet der følger med når du installerer.

Vi kunne jo bruge internettet som e-learning på distancen og ved brug af Skype med Web-Cam på - ja så er afstanden ikke noget problem!

Du kan fange mig på joma@stofanet.dk eller på skype: josom_02_dec 

For at komme hurtigt igang kunne du starte med at sende en mail med de emner hvor du på nuværende har behov for hjælp!

Go for it! Now  Wink

Hej John.

Jeg har hermed sendt en mail til dig med en beskrivelse af hvad der umiddelbart volder problemer.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Tak for din mail - jeg har set den og besvaret den og ser frem til at vi kommer igang med e-learning via fjerundervisning - Vi har jo mange muligheder derfor via internettet! 

Casper Tofte:

Hej John.

Jeg har hermed sendt en mail til dig med en beskrivelse af hvad der umiddelbart volder problemer.

 

Ps! Glæder mig til at hjælpe dig igang det er nemlig et enkelt og fint program - så når vi har fået opsætningen på plads og bogført dine nuværende bilag så er du allerede godt på vej!

Så kan du se tiden an med hensyn til revisor når det bliver nødvendigt - men først noget omsætning

Genhør Hilsen john s.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt gået John Sommer - fint når Amino kan løse ting og det bør I kunne via nettetSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)