Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed som indskud i ApS - CVR spørgsmål

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Et teknisk spørgsmål som jeg håber der eksisterer et nemt svar på;

Hvis jeg bruger en enkeltmandsvirksomhed som indskud til at stifte et ApS, hvorved der selvf. kommer nyt CVR til Aps'et - hvor længe vil det "gamle" CVR bestå ?

Det er vigtigt for mig, da vi har mange vigtige aftaler med f.eks. PBS (Kreditkort indløsning), Toldmyndighederne (import) osv. som bare IKKE må stoppe utidigt fordi SKAT eller E&S lukker det gamle CVR for tidligt.

Jeg håber således meget at det gamle CVR til min enkeltmandsvirksomhed først bliver rigtigt lukket den dag jeg er klar til det og går ind og lukker det via Webreg eller lign. (vil selvf. ikke nøle det, men tager trods alt noget tid at ændre alting alle vegne)

Skal siges at det nye ApS allerede er stiftet for et par dage siden af Revisor/Advokat.

Så er der nogen som har erfaring med dette ? :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hedder en skattefri virksomhedsomdannelse, og de spørgsmål du stiller her kan din revisor give dig helt præcist svar på - fordi han har indgående kendskab til begge virksomheder :-)

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Det skulle man tro. Men hverken Revisor (PWC) eller Advokat (Selandia Advokater) kan svare præcist på spørgsmålet.

Ville heller ikke regne med at Revisoren kan svaret, da kendskab til firmaerne er irrelevant, da det vel mest af alt handler om registreringsregler mm. Ville dog forvente at Advokaten vidste det.

Så håbede der var nogen der havde praktisk erfaring ved omdannelse af deres egen virksomhed, som kunne belyse det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en skattefri omdannelse du taler om (du kalder det enkeltmandsvirksomhed som indskud) så tror jeg ikke nogen kan svare. Det gamle CVR nr vil jo blive uaktuelt og erstattet af et ApS cpr nr, og jeg tror ikke det sker på en eller anden helt præcis dag - men kan svinge.

Jeg ville bestemt ikke tøve et sekund med at ha alle aftaler inkl nets osv ovre på det nye ApS cvr nr - ellers går der "kløjs" i mange ting HVIS det gamle pludseligt forsvinder. 
Jeg gætter jo kun på det med at det svinger i tid, men tag ventetiden i telefonen og ring til Erhvervsstyrelsen her og hør - de kan måske enda sætte noget på "hold"  

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie --> Tak for rådet. Der var nu rent faktisk næsten ingen ventetid idag, og fik endda det svar jeg håbede på. E&S vil IKKE lukke et CVR nummer uden at de modtager en ophørsblanket fra mig (eller digital indberetning om lukning via virk.dk). Så jeg har umiddelbart OK tid til at få bragt tingene i orden. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Cookie --> Tak for rådet. Der var nu rent faktisk næsten ingen ventetid idag, og fik endda det svar jeg håbede på. E&S vil IKKE lukke et CVR nummer uden at de modtager en ophørsblanket fra mig (eller digital indberetning om lukning via virk.dk). Så jeg har umiddelbart OK tid til at få bragt tingene i orden. :)
sådan - hvor godt Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)