Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU-lån på 10.000 kr. pr. måned

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MortenRams:
Interessant indlæg i et iværksætterforum hvor formålet tidligere var udvikling af forretninger.

Men Morten, det er nemlig placeret under Café og hygge, der hvor man rejser alle andre spørgsmål som netop intet med iværksætteri har at gøre ;-)

TS, hvorfor spørger du ham ikke bare lige ud, hvad satserne er da du har undret dig og ellers lader den and flyve ?

/ L. B.H.B.S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Endnu bedre, hvor spørger trådstarter ikke direkte i SU som formentlig ved det - men igen - mindste tilbagebetaling fremgår tydeligt som 1000 kr per måned eller 12.000 per år og det svarer til max lån 100.000 kr og det hænger fornuftigt sammen med en rente på 4% i studietiden og diskontoen + 1% pt efter studietiden i tilbagebetalingsperioden.

Det er billigere at låne af SU end i banken overordnet set, men for 100.000 kr kommer man ikke under 12.000 kr om året i tilbagebetaling - og hør SU, men mon ikke 200.000 mindst så koster 24.000 kr om året - hvor netto så vil være noget med 23.000 kr. Det bliver hurtigt en alvorlig belastning når det kommer i begyndelsen af en karriere, måske med huskøb på toppen

Der flyver så mange ænder rundt, men ofte er det ret smart at høre dem der virkeligt ved det, specielt hvis man er lidt skeptisk overfor svar herinde - SU i SU spørgsmål, ATP i ATP spørgsmål osv. I alle fald kombiner det og lad os andre høre svaret fra den virkeligt ved det, også

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Er helt enig.

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie har jo helt ret.

Mange indlæg kunne løses ved at spørger de rigtige steder som er lige til højre benet.

Et par stykker gav mig en stjerne for mit tidligere svar. En enkelt 5 stjerner.

Til dem med 1 stjernene: Selvom den er i cafe og hygge forstår jeg ikke helt hvordan indlægget hænger sammen med et iværksætter og forretningsudviklings forum?

Der er fantastisk mange gode indlæg og svar herinde, men i takt med at antallet af brugere stiger falder standarden, så måske er det ikke lige helt et forum for mig i sidste ende.

Trådstarter: Håber du finder svar på dit spørgsmål. Indlægget er i sig selv iorden, jeg kunne bare ikke lige se, hvad Amino iværksættere og forretningsudviklere kan bruge det til, så måske er det mig der ikke er helt klarsynet :-) 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 05:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tak for svarene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MortenRams: Hvordan har et billigt lån på 100.000 ikke relevans i et iværksætterforum? Det er da en fantastisk kapital at have til enten at starte virksomhed eller tilføre kapital til en virksomhed, man allerede har gang i. Det bedste er, at man ikke engang skal kautionere eller noget, fantastisk. Desuden forstår jeg ikke, at folk skal være så snæversynede omkring emner. Der går vel heller ikke noget af dig, ved at der sidder et par andre iværksættere herinde og synes det er sjovt at diskutere situationen i Nordkorea, eller hvad ved jeg.

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men inde på borger.dk står der følgende:

"Tilbageperiodens længde og ydelsens størrelse afhænger af din gæld. Har du flere SU-lån bliver tilbagebetalingsperioden beregnet ud fra den samlede gæld. Du skal betale dit lån tilbage i løbet af 7 til 15 år. Ydelsen per lån udgør minimum 200 kr. om måneden. Tilbagebetalingsperioden og ydelsens størrelse fremgår af din plan for tilbagebetaling, som Statens Administration fremsender, inden du skal begynde at betale af på lånet. Statens Administration tager ikke hensyn til dine økonomiske forhold ved fastsættelse af din ydelse. Skylder du eksempelvis 65.000 kr., skal du tilbagebetale gælden i løbet af 9 år."

Kan man så ikke bare nøjes med at afdrage 200 kr. om måneden i 15 år, hvis man fx har et lån på 180.000 kr.?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Og er det ikke muligt at låne fx 180.000 kr. på en gang, eller skal det ske på den måde, at man låner 2.943 kr. pr. måned i fem år?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke låne et stort beløb på en gang. Så vidt jeg kan læse, så kan du låne med tilbagevirkende kraft i samme år. Så du kan låne fra og med januar 2013.

Derudover ligner det, at du kan nøjes med at betale 10.000 kr. af i alt indtil år 7, hvor du til gengæld skal betale op til 40.000 tilbage på år 7. Derfra skal du så betale 20.000 år tilbage pr. år, og til sidst skal din gæld så være betalt tilbage i år 15. Tror det er noget i den stil, men jeg har kun skimmet det kort. Jeg overvejer selv at tage lånet for den billige kapitals skyld, men jeg skal lige have nærlæst aftalen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det for mig at se frygteligt farlige her er, at SU jo ikke mig bekendt laver større kreditvurdering. Lånet kan givet kun gives efterhånden som studiet forløber - MEN det vil være en kæmpe ulykke, hvis unge generelt mener, at de skal finansiere deres kommende forretning med SU lån. Netop den manglende kreditvurdering vil garanteret betyde, at mange låner løs fordi de SÅ gerne vil deres IDE skal lykkes og tror så 100% på den, men bare ender ud med nogle håbløse lån der skal betales tilbage efter endt uddannelse, måske helt uden at ha haft succes med virksomheden

Tanken om at bruge SU lån til virksomhedsstart er derfor en jeg vil mene man skal være MEGET forsigtig med, og når jeg læser mange unges drømme herinde, så tror jeg ikke alle kan være tilstrækkeligt forsigtige

Mit råd derfor - START OP FOR EGNE PENGE - TAG IKKE LÅN MED MINDRE EN IDE ER SÅ STEN SIKKER AT BANKEN OGSÅ VIL VÆRE MED ELLER ANDRE FINANSIERINGSKILDER VIL - OG OK - SKIFT DEM SÅ UD MED BILLIG SU - men TAG IKKE SU lån uden vurdering af virksomhedens formål - for at stifte virksomhed og til den type drømme, Rigtigt mange af jer kommer til at fortryde

Venligt ment - John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)