Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Levering fra Kina - med fly eller skib?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Første spørgsmål weee...

Nå men jeg skal købe ca 300 små keramik /stentøjslamper hjem fra Kina (ca 10 x 15 cm er de vel) og er lidt i tvivl om, hvad der er billigst. Fly? Skib/FOB?

Jeg har forsøgt, når jeg kontakter leverandører, at få dem til at oplyse priser på begge dele. Altså både FOB og levering med airmail.Men hvor er det svært at få hul igennem til de leverandører! Nok fordi jeg ikke kan lægge kæmpe ordrer :(

Håber I kan hjælpe en total newbie..

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Skib er helt klart billigst! Fly er hundedyrt, men til gengæld får du så også dine varer hurtigere.

Tag kontakt til nogle danske speditører (jeg har brugt Leman og Kuehne Nagel) og få en all in pris med levering til dør. Så er du sikker på, at der ikke opstår uforudsete udgifter undervejs. De kan som regel også klare fortoldningen, så du bare får et girokort fra Skat når du skal betale :o)

Så: Få FOB pris fra din leverandør, og så få en all-in pris fra dansk speditør fra den havn din FOB-pris gælder.

Hold dig fra de billige kinesiske shipping-firmaer. Prisen ser ved første øjekast super billig ud - men det kan gå hen og blive meget dyrt, da de tager gebyrer for alt, og prisen ikke inkluderer en masse ting. Så i sidste ende bliver det mange gange dyrere.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svare Elias. Sådan har jeg set det skrevet herinde før... MEN så var der også en som mente, at så længe det omhandlede en leverance på under 200 kg. var det bedre/billigere med fly...

Men FOB havde jeg nu også tænkt i første omgang. Det holder jeg fast i så :) God weekend!

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Skib er i de fleste tilfælde den billigste løsning, ihvertfald så snart du er over hvad der kan betale sig at sende med kurer. Hvis du kan få en FOB pris fra din leverandør baseret på nærmeste større havn, så kan fragten med skib laves meget billigt.

Du kan evt. se vores fragtberegner på www.easyshipping.dk her kan du nemt finde din pris på LCL søfragt (Stykgods - dvs. når din forsendelse fylder mindre end en hel container). 

Hvis du har nogen spørgsmål så bare skriv til soren@easyshipping.dk eller brug vor online chat funktion. 

Mvh.

Søren / Easy Shipping

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)