Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NøddeImportør - besøg af farme

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Sidste sommer startede jeg min virksomhed, Nøddebazaren, som importerer nødder af højeste kvalitet fra Californien, Chile, Bolivia og Vietnam. Jeg åbnede salget i januar, og det er gået super fint. Så fint, at jeg nu åbner en WebShop en af de kommende dage.


Jeg sælger kun mandler, paranødder, cashewnødder og jumborosiner. Det er nogle helt i gennem fantastiske produkter, og folk har været meget begejstrede, men jeg vil meget gerne have en bredere vifte.

Jeg har fundet en leverandør i Afrika, som har nogle fantastiske Macadamianødder, som der også er stor efterspørgsel på herhjemme. Mine erfaringer fra tidligere fortæller mig dog at der findes mange fupmagere, og jeg vil derfor meget gerne ned og besøge farmen, før jeg køber et stort parti hjem.

Så er det mit spørgsmål er (da jeg har overskrevet etableringsbudgettet):


Kan man på nogen måde få støtte fra en vækstfond eller en form for legat, til at tage til Afrika, for at besøge en farm? Det er potentielt en rigtig god mulighed for min virksomhed, og jeg har mange kunder der ville blive lykkelige over at få macadamianødder tilføjet til varekataloget.

På forhånd tak :-)

Mvh. Mads Lønnberg

Nøddebazaren

Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp :)

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart vil jeg mere tro på, at du i stedet skulle finde en kontakt i Afrika, der kan varetage det - eventuelt en bosiddende dansker.

Det lyder som "Kina spørgsmålet" om igen - kan man nu også stole på, at man får varene og om de er af den rette kvalitet.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nøddebazaren:
Jeg har fundet en leverandør i Afrika, som har nogle fantastiske Macadamianødder, som der også er stor efterspørgsel på herhjemme. Mine erfaringer fra tidligere fortæller mig dog at der findes mange fupmagere, og jeg vil derfor meget gerne ned og besøge farmen, før jeg køber et stort parti hjem.

At besøge farmen er ingen garanti for fremtidig kvalitet eller levering til tiden osv osv, men afhænger naturligvis af hvor stor erfaring farmen har og om de eksporterer meget i forvejen.

Såfremt DK har repræsentation i det pågældende land så kan du spørger Ambassade/Konsulat til råds, men heller ikke det giver sikkerhed, men et fingerpeg. Som anden oplyser, så er den mest sikre måde du opnår kvalitet på, er ved at have en ikke korrupt partner lokalt. Alt i afrika, som i resten af verden er styret af økonomi, men du kan finde steder, heldigvis der ikke er det helt endnu og der skal du så starte samarbejdet.

Afhængigt af hvad du vil, så kræver det lang tid og tålmodighed at handle direkte med farme og ikke kooperativer og eksportører, så der skal nok lidt mere info på banen om hvad situation din kommende leverandør er i, for at kunne vejlede dig bedre.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)