Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

saltvand til ferskvand.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 04:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Som lidt hurtig info kan jeg fortælle at saltvand bliver bearbejdet i stor skale i USA og mange andre lande verden over. Metoden de bruger er princippet fra en omvent osmose hvor vandet presses igennem en membran der tager salten fra. Den anden metode er fordampnings metoden. Begge metoder er meget energikrævende, men jeg mener at have læst et der er nogle der har fundet på et system hvor en høj cylinder med vand skaber er meget lille undertryk i toppen af cylinderen så vandet fordamper ved nær stuetemperatur. Hvis i kunne lave en mellemting hvor i bruger undertryk og solvarme,  så har i en vinder:)  Held og lykke dem det.

Mvh

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Er det kun salt produktet er i stand til at fjerne? Jeg har nemlig set produkter som fjerner salt, bakterier m.m. Hvis produktet kan det samme kan det meget vel sælges i fri lufts butikker, jagt og fiskeributikker m.m. da jeg tror mange (inklusiv mig selv) godt kunne finde på at købe det hvis prisen er rimelig.

Evt. også forsøge at overbevise folk om at det er noget de bare skal have i deres nødkit (dem der har et), sammen med en førstehjælpskasse, en lommelygte og andet godt.

 

Selvfølgelig også som mange andre har nævnt så er røde kors o. lign. organisationer som færdes i kriseramt områder en god potentiel kunde.

 

Men den vigtigste af alle, som kan være en kæmpe gulvkalv er forsvaret/militæret. Både dansk og udenlandsk.

Held og lykke med det :)

Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Er du stadig her? Jeg har længe syslet med en ide, som måske kunne give nye perspektiver til jeres. Skriv til mig hvis i er interesseret.

Mvh. henrik

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om tråden her er i live endnu, men prøver. Lasse, hvis jeres maskine kan lave 81 ml ferskvand ud af 100 ml saltvand synes jeg I først og fremmest skulle patentere den, for den nye fabrik i Carlsbad i Californien der skal være færdig i 2016 kan kun opnå 1 liter pr 2 liter, altså væsentligt mindre. Som andre også har givet udtryk for må jeres maskine kunne noget mere eller noget specielt, for ellers er en udviklingsfase på over et år lidt lang tid, især når man "bare" kan købe et færdigt anlæg nu om dage. Kan du løfte sløret lidt uden at give dine hemmeligheder væk?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

John jeg tror du er lidt hurtig, det er ikke saltvand der er knaphedsfaktoren, det er energiforbruget...det er ligegyldigt hvor høj en procent drikkevand de får ud, det vigtige er hvor meget energi de bruger på hver liter drikkevand. Det er muligt det er godt, men det ved vi faktisk intet om.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, undskyld, men hvor er det nye?

Omvendt osmose har været kendt de sidste 40 år

Spejlkoncentreret fordampning lige så

Tror din største udfordring er, at dine kunder ikke har penge til dit produkt.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)