Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg tillade mig at købe som enkeltmandsvirsomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Fra  SoMoWeb Development Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

I nogle af de tidligere firmaer jeg har været i, har jeg tit hørt ved forspørgelse om indkøb af diverse ting, "Det kan vi ikke købe på firmaet regning, da det ikke hører ind under det vi laver"

Der har formentlig været en længere forklaring ved nogle af de gange jeg har hørt overstående og det skal måske tages med et gran salt, men jeg tænker bare alligevel over, hvad kan jeg egetnlig tillade mig at købe?

Da jeg oprettede min virksomhed valgte jeg under "Branche" disse 2: "Computerprogrammering" og "Anden softwareudgivelse" (<- Mener jeg nok den hed).

Mit spørgsmål er realt set bare, hvordan vurdere hvad jeg kan tillade mig at købe? Min frygt er lidt at købe noget jeg vurdere er til firma brug men som SKAT(Hvis de en dag skulle tjekke det) vurdere som værende til privat brug.

Det kan selvfølgelig også være jeg har fået mig en lidt forkert opfattelse af hvordan det hele lige hænger sammen, men jeg vil meget gerne høre fra jer, både om erfaring men også hvis nogen kender lidt mere "juridiske" forhold omkring det at købe ind.

Blot for der er et eksempel:
Jeg vil gerne ud og købe en TimeCapsule (Et stykke hardvære der tilbyder både en wifi router og ekstern harddisk). Jeg syntes det er OK jeg køber den fordi jeg forsvare det med at den skal bruges til at tage backup af den bærbar jeg har købt gennem mit firma. Dog ender det jo også med at jeg anveder den wifi router der er i den til privat brug.  

Glæder mig til at høre fra jer.

... Og Go søndag!

Venlig hilsen
Anders Gerner 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt som du kan påvise du skal bruge i selskabet kan du som sådan købe. Generelt skal momsen deles i forhold til privatanvendelse - du må godt privat anvende virksomhedens internet f-eks Du skal naturligvis drive selskabet seriøst for ikke at risikere skat underkender alt muligt, med overskud for øje og ikke for at købe en række "nice to have" ting til dig selv - så alt med tanke på at virksomheden har det klare behov

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)