Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket program bruger man til at lave disse billeder?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har fundet denne slags billeder på nettet og skal bruge hjælp til at finde et program man kan lave noget lignende i?

http://peecee.dk/upload/view/404069

Jeg håber nogle af jer kan hjælpe. Jeg ønsker at sidde og øve mig på at lave dem selv, da jeg skal bruge rimelig mange forskellige og det kun er begyndelsen på at projekt jeg har i tankerne.

Ha' en god aften og weekend :)

Mvh. Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 420
Fra  Retro Media Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Photoshop, eller Illustrator :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :)

Det er måske forholdsvis enkelt at lave? Jeg har kigget på programmet InDesign, men der er jo ikke nogen grund til at gøre det mere indviklet end det er :) Ved du evt. hvad den slags tegninger hedder? Jeg er helt grøn i det fag, mit første bud var kariktur tegninger, men efter en google søgning kan jeg se at det ikke er tilfældet. Jeg har dog ikke andre bud.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 420
Fra  Retro Media Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke kalde det let, da det krævet tid og øvelse :)

- Kender heller lige navnet på tegningerne. Men prøv at Google det fx. Trænings animationer, training drawings osv.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bruge en model og et kamera, og så måske lidt retouchering bagefter :)

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt. bruge ham/hende her + et kamera

 

Brug et kamera til at fange omridset.

Smid det ind i photoshop og lav retouch
(fjern stang, led, giv staklen et par bukser på osv.)

Retouch er i dette tilfælde hvad der i spil kaldes for pixel-perfect. Tager en krig og ofte vil man måske mere ty til Blender o.l. hvis det skal være til animation.

 

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med denne: 

 ?

Søger du på "making shilouettes from photo", så kommer der en lang række forslag. I linket er i hvert fald én, som kan sin 'basic Powerpoint'!

">

">

">

">

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Chipii Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt GIMP .. Det er gratis :-)

www.chipii.dk - Billige smykker til piger og kvinder online

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er formentligt lavet i Illustrator.

InDesign er til opsætning af tekst; tommelfingerreglen er Illustrator til illustrationer (og logoer), Photoshop til billeder og pixelgrafik og InDesign/Quark XPress til at samle det hele i.
Selvfølgelig er der afvigelser, men ovenstående er hvad jeg i mine snart 18 år i branchen har brugt næsten religiøst.

Jeg tænker, hvis du er nybegynder, og ikke har nogen som helst grafisk erfaring, så bør du måske i stedet lave et overblik over hvor mange, og af hvad, du skal bruge, for derefter at indhente et tilbud fra en grafiker eller illustrator (tegner), da du skal huske at regne prisen for et (eller flere) af ovenstående programmer sammen med den tid, du vil komme til at bruge på det - både på at lære programmet (det virker som om du ikke kender dem) og den tid du bagefter skal bruge på at tegne dem (som du selv skriver, du ønsker at sidde og øve dig på dem). Igen, jeg kender jo ikke til dine egenskaber indenfor det grafiske, men ved at hyre en prof, får du jo også et (ensartet) resultat derefter.

Du må ikke lade dig narre; den slags illustrationer er på trods af deres simple udseende faktisk svære at få til at se ordentlige ud mht skygger.

Man kan jo også bruge Gimp, som det er blevet foreslået her, men igen; Gimp er pixelbaseret, og det kan være fint nok, men det er bare lettere at lave lige præcis den slags illustrationer i Illustrator (eller andre vektorbaserede programmer). Nu ved jeg godt at Photoshop understøtter vektor og bla bla, men alligevel... Det er noget med at bruge det værktøj, værktøjet er beregnet til. Man kan jo også sagtens slå et søm i med en kødhammer, meeeen... ;)

Go' fornøjelse. :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)