Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. 14 dages fortryddelsesret

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:

Nu er det en ydelse og ikke et produkt, så printeren kan ikke rigtig bruges.

Det vil svare til, at jeg "lige" skal tjekke min rengøringsdame ud i 14 dage, og levere hende tilbage fordi jeg synes ikke hun var god nok.

Mit indlæg var et svar til Fashionseller der brugte eksemplet med en bluse uden tags, hvilket jeg ikke tror holder. 

Angående den konkrete sag så er jeg ikke sikker på udfaldet. Du har ret at et webhotel kan ses som en ydelse og dermed kan firmaet fraskrive sig de 14 dages returret, men som der også står i linket med printeren så er det vigtigt det gøres tydeligt opmærksom på dette, og hvis det kun har stået i en linie nævnt i 200 linjers handelsbetingelser er jeg ikke sikker på dette er nok.

Men som sagt jeg ved ikke den præcise fortolkning af et webhotel, og derfor var mine tanker på et mere generelt plan. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tygsen:

men som der også står i linket med printeren så er det vigtigt det gøres tydeligt opmærksom på dette, og hvis det kun har stået i en linie nævnt i 200 linjers handelsbetingelser er jeg ikke sikker på dette er nok.

Altså, hvis man har accepteret nogle forretningsbetingelser, så læser man vel betingelserne inden man acceptere - så har man også læst om fortrydelsesretten (såfremt der står noget om det i den).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Altså, hvis man har accepteret nogle forretningsbetingelser, så læser man vel betingelserne inden man acceptere - så har man også læst om fortrydelsesretten (såfremt der står noget om det i den).

Det kan vi hurtigt blive enige om er det mest logiske, men det er ikke sådan loven/forbrugerklagenævnet ser på tingene. Her ligger de ekstra vægt på det skal være meget tydeligt at de 14 dages returret fraskrives produktet. Samtidig kan du skrive hvad du vil i dine handelsbetingelser hvis du forringer kundens muligheder i forhold til loven så gælder loven og ikke dine handelsbetingelser - Så længe vi snakker B2C handel. 

Det vil sige du ikke frit kan fraskrive dig de 14 dages returret så længe du skriver det i dine handelsbetingelser, du skal have en gyldig grund såsom at det er en tjenesteydelse, eller f.eks. et hundetegn hvor kunden har bedt om indgravering af hundens navn på. 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)