Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat tilbage - konkurs - skyldig moms?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tak John H :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

så er det enkelt at hænge en halv time i telefonen med skat - eller gå ind i kommunikation og maile dem og gøre dem opmærksom på at der også er en momsgæld fra konkursen, hvis du frygter de glemmer den - eller hvis du får beløbet retur, så bruge det til momsgælden, som jo helt korrekt er godt at blive af med, så når bare du ved det, er det jo let at betale det til dem hvis du MOD forventning får pengene retur

Jeg er ikke helt enig, hvis trådstarter er taget under konkursbehandling, må han ikke foretage gerninger der favoriserer én kreditor frem for en anden.

Hvis SKAT ikke har taget udlæg (eller forgæves udlæg) for momsgælden inden konkursen, så er det spørgsmålet om ikke den overskydende skat skal tilgå konkursboet, jeg ville kontakte kurator.

En ting er helt sikkert at, hvis du får pengene retur, så kan du nemt få problemer, hvis du uden at rådfører dig med kurator, af egen drift nedbringer gæld.

MVH

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Kristensen:
Ja, men er det noget du VED eller noget du formoder, fordi du synes det lyder sandsynligt??

Normalt plejer jeg ikke at give mig af med gætterier men tiden ha vist mig at SKAT ikke altid fungerer lige logisk. Din skatterestance modregnes via Inddrivelsescentret og moms fra virksomhed behandles af det skattecenter som du hører under. I den ideelle verden bør der ske modregning af både SKAT og moms.

Men det centrale intrdrivelsescenter kan ikke "se" din momsgæld hos det lokale skattecenter. Derfor skriver de så modregning i din SKAT. Fejl kan ske og hvis dit lokale skattecenter ikke er opmærksom (det plejer de nu at være) så kan det ske at beløbet at beløbeet bliver udbetalt.

Det er lidt ulogisk at den ene del af SKAT ikke kan se hvad en anden del af SKAT må have af krav imod en.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit tilgodehavende indgår som et aktiv i konkursboet og anvendes

til dækning af boets kreditorer samt til kurator m.v. og du får rent

praktisk ikke en jante.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)