Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af overskud i I/S

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg snakkede med en advokat den anden dag, og han mente at jeg i min virksomhed, som jeg har sammen med en ven, kan brug overskuddet på forskellige forbrugsgoder, og derved spare noget moms. Jeg ved dog ikke hvor pålidelig han er, og derfor ville jeg hører nogle andre hvad i mener?

Det er en hjemmeside hvor vi tjener på leads og reklamer, kan man så godt lovligt købe vin, skjorter, jakkesæt, computere osv. og argumentere for at vi skal brug jakkesæt og skjorter til kundemøder, rødvin som gaver? er det lovligt? og er der noget man skal kigge på eller overveje før man gør dette?

Håber i kan hjælpe

MVH Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kndaan:
og er der noget man skal kigge på eller overveje før man gør dette?

Først og fremmest overveje at finde en ordenltlig advokat, hvis råd ikke leder jer i problemer.

Jakkesæt og skjorter til kundemøder får I ikke fradrag for - det er private udgifter. Vin som gaver - giver kun begrænset fradrag som repræsentation. Generelt kan I kun få fradrag for ting der er direkte henførbare til jeres virksomhed og dens indtjening.

/Henrik

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det er ikke vores advokat, bare en advokat jeg kender - Som sagde at hvis man køber for virksomheden bliver der ikke trukket moms af pengene, eller også var det at vi ikke skal betale skat af de penge, fordi de ikke bliver udbetalt ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

kndaan:
Tak, det er ikke vores advokat, bare en advokat jeg kender - Som sagde at hvis man køber for virksomheden bliver der ikke trukket moms af pengene, eller også var det at vi ikke skal betale skat af de penge, fordi de ikke bliver udbetalt ;
og begge dele er så noget vrøvl hvis ikke det er ting som er nødvendige for virksomhedens drift og derfor hænger sammen med dens indtjening. De ting du nævner er selvklart rent vrøvl fra advokaten - eller misforstået, Ellers ville alle mennesker da ha sig et CVR til lønnen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Jakkesæt og skjorter til kundemøder får I ikke fradrag for - det er private udgifter.

Man kan i visse tilfælde få fradrag for arbejdstøj. Også jakkesæt og skjorter. Men det kræver både at der er et åbenlyst behov og at der er logo på tøjet. På skjorten typisk på kraven og på arbejdstøj/jakkesæt på et synligt sted, f.eks. revers, brystlomme eller ryg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Man kan i visse tilfælde få fradrag for arbejdstøj. Også jakkesæt og skjorter. Men det kræver både at der er et åbenlyst behov og at der er logo på tøjet. På skjorten typisk på kraven og på arbejdstøj/jakkesæt på et synligt sted, f.eks. revers, brystlomme eller ryg.

Det mener jeg er mere end tvivlsomt i forhold til personlig virksomhed og I/S - det vil typisk være krav, at det er noget der kræves af en hel gruppe ansatte som skal forpligte sig til kun at benytte det i arbejdstiden og være tvunget til det af uniformshensyn

En ejer vil i princippet aldrig kunne købe tøj med logo og benytte skattefradrag for at reklamere med sit firma - men godt kunne købe sikkerhedssko hvis der er et oplagt behov der. Tag B I Rafns berømte sag hvor sangerinde ville ha fradrag for de kostumer hun brugte på scenen, og trods det var ret klart, at det ikke var hverdagstøj, blev det et klart nej.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Jeg ved, at det i visse tilfælde kan lade sig gøre, fordi vi har undersøgt det og selv har fået ok for fremgangsmåden. Og ja, det er en form for uniformering.

Anette Sand skriver meget fint om det her.

http://anettesand.dk/2007/kl%c3%a6dt-pa-til-jobbet-%e2%80%93-om-arbejdst%c3%b8j-og-profilbekl%c3%a6dning/

Ja  men det filmen knækker er det jo her er to selvstændige i et I/S - og som anette sand netop fint skriver:

For selvstændige uden ansatte gælder den ovennævnte regel ikke, her anses tøjet for at erstatte almindelig beklædning og er derfor ikke en fradragsberettiget udgift.

Det er jo nok der vore to I/S folk er som jeg læser spørgsmålet

Har de en række ansatte kan de give dem profil beklædning efter ganske hårde regler - som kræver at man uniformerer medarbejderne med formål og stiller skriftlig krav om det kun må bruges til arbejde og samme regel for alle af samme type medarbejdere. Er der personale goder over vist nok 5.100 per medarbejder i forvejen - skal det tilmed trods de strenge regler - b-skatte indberettes. (også iflg den gode Anette)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kndaan

skriv til SKAT og stil spørgsmålet - det er skat der i sidste ende skal godkende

alle de fantasifulde begrundelser for at det meste af jeres privatforbrug udelukkende

forbruges til ære og glæde for forretningen.

Jeg er sikker på at SKAT omsorgsfuldt vil vejlede jer i ligningslovenSmile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)