Hejsa,
Vi har solgt et produkt for ca. et år siden, kunden kontakter os så i fredags, et års tid efter, uden nogen form for korrespondance i mellemtiden, og siger han har brugt 15.000 kr. på fejlsøgning på hans bil fordi hans bagklap ikke har ville låse op ordentligt, det viser sig så at han har købt en lampe til montering i bagagerummet som forårsager denne "fejl" når lampen frakobles, så virker det hele igen upåklageligt. Vi har solgt produktet som passende til bilen, solgt en del af dem, og aldrig oplevet fejl på dem tidligere. Problemet for mig er bare jeg kan ikke forstå den skal tørres af på os? Altså produktet har jo ikke ødelagt noget, kunden har selv monteret det og vi har på intet tidspunkt blevet spurgt til råds, hvis jeg skal se det fra kundens synspunkt kan jeg godt se det selvfølgelig ikke er med vilje, han har ikke vidst hvad fremprovokerede fejlen, omvendt har VW jo heller ikke kunne vide det var lampen... så den er lidt tricky, nogle der har styr på? Derudover mener jeg personligt at bruge 15.000 i timeløn og på at udskifte alle mulige dele er jo helt vanvittigt for noget så simpelt...? :o/
|
Hej Rene
Der forligger ingen skade, som grundlag for et produktansvar
og det er stadig din kunde, der har bevisbyrden for ansvar selv om
bevisbyrde er lempet i produktskadeforhold og derfor bør du afvise
sagen.