Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura spørgsmål ang. produktansvar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,


Jeg har lidt brug for hjælp til hvordan man skal forholde sig til produktansvar på produkter man sælger.

Vi har solgt et produkt for ca. et år siden, kunden kontakter os så i fredags, et års tid efter, uden nogen form for korrespondance i mellemtiden, og siger han har brugt 15.000 kr. på fejlsøgning på hans bil fordi hans bagklap ikke har ville låse op ordentligt, det viser sig så at han har købt en lampe til montering i bagagerummet som forårsager denne "fejl" når lampen frakobles, så virker det hele igen upåklageligt.

Vi har solgt produktet som passende til bilen, solgt en del af dem, og aldrig oplevet fejl på dem tidligere. Problemet for mig er bare jeg kan ikke forstå den skal tørres af på os? Altså produktet har jo ikke ødelagt noget, kunden har selv monteret det og vi har på intet tidspunkt blevet spurgt til råds, hvis jeg skal se det fra kundens synspunkt kan jeg godt se det selvfølgelig ikke er med vilje, han har ikke vidst hvad fremprovokerede fejlen, omvendt har VW jo heller ikke kunne vide det var lampen... så den er lidt tricky, nogle der har styr på?

Jeg har kontaktet vores forsikringsselskab og de mener ikke vi kan blive gjort ansvarlige eftersom vi ikke har givet samtykke til at bruge værksted til at fejlfinde eller på nogen måde været kontaktet i forløbet, samt at vores produkt jo ikke har ødelagt noget.

Derudover mener jeg personligt at bruge 15.000 i timeløn og på at udskifte alle mulige dele er jo helt vanvittigt for noget så simpelt...? :o/


Nogen der VED noget om det?

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Der forligger ingen skade, som grundlag for et produktansvar

og det er stadig din kunde, der har bevisbyrden for ansvar selv om

bevisbyrde er lempet i produktskadeforhold og derfor bør du afvise

sagen.

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Tusind tak for svaret, det er yderst brugbart, TAK TAK TAK.

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)