Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

valg af virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej vil spørge om i har et svar på hvilken virksomhedsform man skal vælge i forbindelse med

opstart af et lille ejendomsudviklingselskab.

vi er 2 med en ok god økonomi som vil gå sammen og starte dette selskab, jeg er bygningskonstruktør og kender

branchen godt, min partner i selskabet har god erfaring med byggeri også.

vi vil starte med at købe en enkel billig nedslidt ejendom i vores lokalområde(fyn) og få den moderniseret og så enten solgt eller lejet ud.

vi vil starte med at f.eks indskyde 100.000 kr hver.

nå men hvilken selskabsform er egnet til dette , IS eller APs eller ?

på forhånd tak

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

interessentskab I/S.

Solidarisk hæftelse. At du hæfter personligt betyder, at du og de andre interessenter hæfter med alt, hvad I ejer og kommer til at eje. At man hæfter solidarisk betyder, at hver enkelt af interessenterne hæfter for al den gæld, som interessentskabet har. Også for de gældsforpligtelser som de øvrige interessenter ellers skulle have betalt. Det vil sige at hvis du er den eneste, der har en formue i selskabet, vil kreditorerne kunne gå til dig og kræve pengene af dig, og de andre går fri. Så tænk dig godt om før et sådan selskab stiftes, hvis du har en stor formue så opret et Holding selskab, som indskud i I/S selskabet

ApS Anpartselvsskab.

Er det selve selve selvskabet der hæfter.

Så jeg ville nok vælge ApS da i aligevel har kontanter til at stifte det for.

Fra København
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret , det giver jo meget god mening, men det jeg også tænkte på var om bankerne/kreditforeningen 

vil låne os penge til ejendommen hvis det er et aps og der ikke er mere end f.eks 200.000 kr i selskabet ?

eller om det bare handler om at kunne fremvise en fornuftig forretningsplan

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg ikke.

Men jeg tror nok hvis jeg var jer, ville jeg i hvert fald lave en forretningsplan. Og så gå ned i nogle forskellige banker og høre hvad jeres muligheder er

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændigt uden at være i tvivl siger jeg ApS - den solidariske personlige dækning ved I/S er mig inderligt imod. HER I DETTE LINK kan I se hvordan man stifter

Det med banken vil givet vise sig at være samme sag om I er ApS for de vil givet kræve sikkerhed for lånet, i ejendomme eller som minimum fra jer personligt, og på den måde vil I ikke i forhold til banklånet være dækket ind af ApS beskyttelsen i alle fald, men det vil I overfor alt muligt andet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tak, jeg er også sikker på det skal være et aps efter jeres svar og mere research

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)