Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Én mand, én idé. 0kr.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er en kopi fra et andet forum her på siden. Men jeg er blevet overbevist om at det passer bedre ind her. Så på forhånd undskyld for denne dobbelt post.

Kære Amino'er

Er det muligt at lave en forretning ud af alt? Kan man sælge sand i Sahara, eller is på Grønland?

Jeg har altid ment at selvfølgelig kan man det.. Spørgsmålet er bare om man er dygtig nok.

Jeg vil godt lave en forretning på app markedet. Et skide svært marked, det ved jeg. Men jeg tror fuldt og fast på min idé.

Min idé er at appellere til folks hjerter, til folks medmenneskelighed med en app, som ikke kun fodrer fortravlede danskeres daglige selviske behov, men som sætter dem i stand til at gøre en forskel for nogen, der er mindre godt stillet end dem selv.

Vi ser danskernes vilje til at være generøse flere gange om året, når der er store indsamlingsshows i tv. Viljen til at give penge er enorm.

Det er klart at en app, ikke får folk til at give penge bare uden videre. Der skal selvfølgelig være en anden værdiskabene faktor end "feel good" faktoren. Men det har jeg selvfølgelig planer for.

Så spørgsmålet er kort og godt. Tror i der findes et marked her?

Og har i nogen gode idéer til hvordan man bedst kommer igang, når man som mig er en uprøvet iværksætter uden kapital, og uden partner (vil gerne ha' en).
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja helt klart, men du kommer i problemer med apples retningslinjer hvis du laver donationsmulighed i din app. Du skal i hvertfald sætte dig 100% ind i hvad de tillader inden du kaster dig over det. De har lukket flere donations apps ned, selv om de var store og anderkendte.

Alternativet er at lave den som html5 web app og gå helt uden om deres system

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Angående Apples retningslinjer for Apps, så synes jeg det er meget svært at finde dem. Har du et link?

Jeg er nemlig godt klar over denne problematik. Men så længe de får deres 30% af app og in-app buys. Så var jeg af den overbevisning at de var okay med det. Men som jeg ser det, er der muligheder uden omkring denne forhindringer skulle det komme til det. Det interessante for mig er det marked der hedder apps til smartphones, tablets osv. App store er den største spiller på markedet, og jeg har ikke lyst til at udelukke det.
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Grøn Hjælp Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 Har du den viden indenfor IT, der skal til vil du også kunne lave mange apps. ? For mon ikke der skal laves mange apps, hvis det er nogett man skal leve af

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke it kompetencer til at lave Apps, men det har heller aldrig været planen, at jeg skulle lave dem selv. Min rolle er alt det uden omkring selve det tekniske arbejde. Det er os derfor jeg søger en eller flere ligeværdige partnere med den slags flair.

Alternativt er at købe sig fra det, men det er både dyrt og der skal laves løbende opdateringer til app'en, samt tilføring af nye features ect. Så derfor vil jeg helst have den del af processen så tæt som muligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din focus ligger et forkert sted.

Det er ikke prisen på app'en, der har betydning for om du får succes eller ej. Det er din markedsføring, der gør den store forskel.

Hvis du ikke har et større beløb til markedsføring af dit produkt/app, skal du ikke forvente den store omsætning.

Mit bedste råd:

Lav en god forretningsplan, hvor du får belyst etableringomkostninger, reglerne omkring dit produkt og omsætningspotentialet.

Der bør indgå et markedsføringsbudget/markedføringsplan som en del af dit budget.

Med forretningsplanen i hånden kan du lettere finde eventuelle samarbejdspartnere og vigtigst af alt: investorer.

Du skal være opmærksom på at investorer ofte stiller krav til en prototype, før de vil bruge tid på at vurdere dit projekt.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsføring har jeg ikke budget til. Men gratis pr er jeg sikker på jeg kan skaffe masser af. Som hr. Thorborg skriver i sin bog, så er 99% af alt betalt markedsføring når man er et lille ukendt produkt = penge ud af vinduet. Så nej der vil jeg ikke ligge min fokus. Så hellere skaffe noget pr der er millioner værd. Det er jeg sikker på jeg kan, hvis jeg får tingene sat i værk på den måde som det ser ud i hovedet på mig.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er klart at jeg skal have kigget på en forretningsplan når jeg kommer ud over idé stadier, og når jeg har fundet en partner eller to til at hjælpe med hele det tekniske aspekt.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået kontakt til brancheorganisationen for velgørenhedsorgansationer ISOBRO, som er meget interesseret i at høre mine idéer. Men jeg mangler stadig en mand med it-tekniske færdigheder, der har lyst til at gå ind i projektet.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt det er tilladt og man kan finde en løsning med Apple, så er der helt sikkert et marked. Har selv haft lignende ide, som jeg har sendt videre til det firma jeg selv samarbejder med, men der er ikke kommet mere ud af det. Når jeg ser alle indsamlere og forskellige flyers folk på strøget osv., så mener jeg sagtens man kunne lave noget teknologisk, som kunne bruges af dem alle.

Det store problem ligger dog også i Apples 30%, så for at det skal blive til noget, så skal de "ændre" dette krav. Ellers er det umuligt, hvis Apple skal have 30% af en donation, så går det helt galt.

Martin

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)