Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god iværksætter-uddannelse - hvad hedder den?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cand.Alt.Muligt


.... Der findes ingen åbenlys iværksætteruddannelse - man bliver med andre ord ikke iværksætter, fordi man åbner en bog og får en teoretisk uddannelse.

Iværksættere skabes, fordi de tager udgangspunkt i virkeligheden og evner at skabe nye og/eller bedre måder, at løse problemer på. En teoretisk uddannelse kan understøtte evnerne til at se muligheder, men om du læser til håndværker eller økonom er i den forbindelse mindre relevant.

Læs noget du brænder for, så kommer ideerne og passionen langt lettere.  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gå efter en uddannelse som ikke er en specifik iværksætter uddannelse. Som eks. ingeniør eller datalogi eller noget i den stil hvis du er teknisk/IT interesseret.

Mvh Carsten

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag og bliv Produktions Ingeniør, her får du både Ledelse, økonomi både drift og overordnet, så som at vurdere om en investering er rentabel. Du får god viden omkring lagerstyring samt øvrig logistik, du bliver lean ekspert. Jeg kunne faktisk blive ved, kort sagt, kommer du igennem mange af de ting du har brug for i en virksomhed, det eneste jeg kan se man ikke får med, er marketing delen, men så er der heldigvis tilvalgsfag.

Til sidst kommer man også i praktik, selvom man vil være selvstændig, kan det være en god ide at få erfaring som lønmodtager. 

PS, studere selv til produktions ingeniør på DTU i Ballerup, så er måske lidt farvet.

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer vel an på infenfor hvilket felt du vil være iværksætter - er det en webshop, elektronik,udvikling af nye fly motorer, egen grønthandel?

Hvad vil du arbejde med? Hvad skal være din innovative tilgang - vil du produktudvikle eller sælge - hvad kan du som andre ikke kan?

En gennemarbejdet idé der er behov for, udførelsen og så en god ledelse der har ekspertviden og som forstår købmanddskab - det lyder som om livets skole krydret med unik viden og det at ville være selvstændig er vejen frem - et kursus dækker ikke alt dette, men forsøg og fiaskoer og erfaringen skaber iværksætteten, så bare spring ud i det

Vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 14
Fra  Innovation Embassy Danmark Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En iværksætteruddannelse? Og det spørger du om på Amino? Du er MIDT i den ;-)

Jeg har en opgave til dig som er både super sjov og temmelig alvorlig og du er velkommen til at sende svaret til mig direkte, så skal jeg hjælpe dig på rette vej. Tag et blankt A4. I midten helt ud til venstre skriver du "MIG som iværksætter". Og nu skal du til at lave et mindmap hvor jeg lige vil give dig nogle af grenene. Alle grenene peger fra venstre til højre.

"hvis jeg kom på en iværksætter uddannelse: Hvad vil jeg da kunne som jeg ikke kan i dag"

"hvad kan jeg allerede som iværksætter"

Og så skal du lave ca 4-5 grene mere om de top temaer som iværksætteri betyder for dig.

Det skal du gør fordi indtil du har lavet den øvelse er du ikke klar.

Nr 2 vigtig ting er at du ser denne film. Måske er den faktisk nr 1 ">www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NAN

Nr 3 er at du hiver fat i Søren Brinch og spørger hvordan du kommer med på hans hold http://nyledige.dk/ivaerksaetteri/

Men for at sige det lige ud. Der er INTET der kan hjælp dig til at blive iværksætter så hurtigt som at gør det. Hvad stopper dig?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas

Jeg vil anbefale dig at tage et kig på uddannelsen; Business Development Engineer.

Ellers vil jeg anbefale dig at overveje hvad du gerne vil være iværksætter indenfor, og dernæst finde en uddannelsen som sikre dig de kompetencer du har brug for.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er seriøst ment !

Tag ud at rejse og gerne et sted hvor tingene/mentaliteten og måden at se livet på er radikalt anderledes end Danmark f.eks. Indien.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan også tage Iværksætter linje på HHX, er der vel næsten en iværksætter uddannelse? 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

  Som der er andre som har skrevet, så er Iværksætteri ikke en decideret uddannelse.

De dygtigste iværksættere (og også mig selv for den sags skyld) jeg kender har ingen uddannelse af nævneværdig betydning.
Jeg vil sige at det vigtigste du kan få af uddannelse er ren og skær erfaring - både arbejdsmæssigt, men også personligt.
Prøv ting, oplev ting, lær ting.

Selvfølgelig kan en uddannelse i iværksætter-retning være en god ting, hvis du ved helt konkret hvad du vil ud og være "iværksætter" med.
Jeg kan fortælle dig at da jeg droppede ud af 1G i gymnasiet, der gik jeg ud og fik arbejde, startede min første virksomhed og så kørte det eller derud af derfra. Men en af mine klassekammerater, som jeg stadig er meget gode venner med den dag i dag, han fortsætte igennem gymnasiet, gik videre på DTU studerede noget omkring lyd, arkustik, elektronik, plus noget erhvervsøkonomi m.m. I de sidste 5-6 år har han drevet en stor successfuld virksomhed som laver højtalersystemer til stadions, sportshaller, lufthavne, togstationer m.m. Bl.a. har de samtlige stationer i Norge som kunde, hvor der er dem som designer og leverer højtalersystemerne.

Han vidste hvad han ville allerede da vi gik i gymnasiet. Allerede da vi var en 12-13 år gamle byggede han højtalere og forstærkere og drømte om at have sin egen virksomhed. Men han vidste også at han ikke ville kunne skabe den form virksomhed han ønskede, hvis ikke han fik skruet en meget målrettet virksomhed sammen, som ville gøre ham i stand til at vide hvad der skulle til at skabe sådan en virksomhed og dens produkter.

Så det er et eksempel på hvor vigtig en uddannelse i nogle tilfælde kan være, hvis man vil ud og være iværksætter.
Men hvis han nu i stedet f.eks. ville starte en kæde af dognut-barer op... ja, så havde han jo nok wasted 7-8 år på gymnasiet og DTU...

/Jesper 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)