Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App med et twist af velgørenhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Så kom tiden til det første indlæg. Jeg har længe været opmærksom på at dette forum fandtes, og jeg har smugkigget ind imellem når iværksætter trangen har brændt aller mest voldsomt. Men indtil nu har jeg ikke haft en god idé til hvad mit iværksætteri skulle tage sin begyndelse i, og måske har modet også manglet en smule.

Så en dag, omkring mors kaffebord kom hun på en idé for mig. Jeg skal lave en app der ikke kun tilgodeser mig selv, men også er med til at tjene penge til julemærkehjemmene (de ligger min mor meget på sinde). Idéen blev ved at rumstere i knolden på mig. Men hvorfor kun julemærkehjemmene? Der er en milliard velgørenhedsorganisationer som hele tiden leder efter nye indsamlingstiltag. I DK alene indsamles der over en milliard kr om året. Pudsigt nok har de ikke haft øje for app markedet endnu. Det vil jeg lave om på!

Kapital har jeg ikke, men gode idéer til at skaffe det har jeg.

Teknisk viden til at udvikle en app der kan alt det jeg har i tankerne har jeg heller ikke, men en sådan partner kan vel findes her? ;)

Det jeg har er idéen, evnerne til at få halet de største velgørenhedsorganisationer i land og med på projektet, og drivet til at få solgt skidtet.

Jeg vil betegne mig selv mere som købmand end ekspert. Jeg mangler en ekspert til at samarbejde omkring hele udviklingsarbejdet. Hvis du er en sådan ekspert, eller bare nysgerrig på min idé, så skriv til mig.

Jeg ved ikke rigtig om dette indlæg ligger op til kommentarer, men hvis det gør så er det fedt. Kan bruge alt det feedback jeg kan få.
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino'er

Er det muligt at lave en forretning ud af alt? Kan man sælge sand i Sahara, eller is på Grønland?

Jeg har altid ment at selvfølgelig kan man det.. Spørgsmålet er bare om man er dygtig nok.

Jeg vil godt lave en forretning på app markedet. Et skide svært marked, det ved jeg. Men jeg tror fuldt og fast på min idé.

Min idé er at appellere til folks hjerter, til folks medmenneskelighed. Med en app, som ikke kun fodrer os fortravlede danskeres daglige selviske behov, men som gør os i stand til, at føle vi gør en forskel for nogen, der er mindre godt stillet end os selv.

Vi ser danskernes vilje til at give penge flere gange om året i tv, når der er indsamlingsshows. Så viljen til at give er der.

Det er klart at en app, ikke får folk til at give bare uden videre. Der skal selvfølgelig være en anden værdi skabene faktor, en "feel good" faktoren. Men det har jeg også planer for.

Så spørgsmålet er kort og godt. Tror i der findes et marked her?

Og har i nogen gode idéer til hvordan man bedst kommer igang, når man som mig er en uprøvet iværksætter uden kapital, og uden partner (vil gerne ha' en).
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)