Hej Alle sammen. Jeg er netop blevet den heldige 'ejer' af en selvstændig virksomhed, men har været nødtsaget til at udskrive en række fakturaer stilet til min personlige konto mens jeg ventede på at få godkendt min erhvervskonto. Jeg vil derfor høre, hvorledes reglerne er for henholdsvis udskrivning af fakturaer til erhvervs/privatkonto? Er det i orden hvis jeg fx har oprettet en specifik under-konto på min privatkonto hvor jeg kun 'indsamler' moms, som skal indbetales til SKAT ved første regnskabskvartal? Eller skal jeg indbetale alle beløb modtaget i forbindelse med de omtalt udskrevne fakturaer (før jeg fik min erhvervskonto) til min erhvervskonto fra min privatkonto? Hvorledes ville I håndtere dette? Gode råd :) ? Alt det bedste Marie. |
Det kan du gøre som du vil i virkeligheden, det afgørende er at man kan følge transaktionerne klart, og det er vel lettest hvis du fører alt over i et hug - men der er ikke en lov for det
Alt bogføres jo som det nu er - og din privat konto er så en bankkonto - og du kan ha to bankkonti eller flere helt som du vil. Du husker bare, at alle private indskud - og evt hævninger - kører via status og poster under mellemregning som ex privat indskud og privat hævning - så de ikke påvirker resultatet. DETTE LINK kommer ind på det
vh