Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

300 $ lyder i mine øre som en rimelig pris, da der jo er meget vægt på. jeg har en tommelfinger regel som hedder 25$ for det første ½ kg, og derefter omkring 5$ for de øvrige ½ kg. Giver det ikke tæt på de 300$ hvis dimsen vejer 30kg.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Få din sælger til at tage fat i en kinesisk shipping agent der kan sende med ups expedited. Tager 7-8 dage med en blanding af fly og bil, men det bør de kunne gøre for 130-150$ alt inkl.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde du ikke nej - Hvis jeg skulle finde noget du kunne risikere at betale ville det være selve arbejdet/håndteringen af toldpapirerne.. men normalt ikke særlig meget alligevel... 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

affiliate10:
Hej igen

Jeg har nu fået afvide at det er den incoterm der hedder CIF.

Sælgeren siger at jeg ikke skal bekymre mig om at betale andet, og jeg ikke skal betale for aflæsning.

Hvordan foregår det så nu? Bliver pakken stilt på et lager eller bare på kajen.

Og kan jeg så være sikker på der ikke kommer flere udgifter? Udover det jeg skal betale i told og moms:-)



CIF betyder, at søfragten er betalt til dansk havn. Du kommer stadigvæk til at betale for håndteringen i Danmark.

Normalen er at godset lander hos en dansk speditør (her kan du selv være proaktiv og fremsende kopi af BL til en dansk speditør), som koordinerer tingene med dig.

CIF er en god købsbetingelse, hvis du ikke selv har forudsætninger for en god pris på transporten. Som markedet ser ud nu, så burde det dog ikke være et problem, at få en god pris på transporten ved en krydsforespørgsel.

CIF er dog en ulempe, da du ikke selv er herre over fragten. Du bør desuden sikre dig, at du ikke betaler unødige lokalomkostninger (den danske speditør skal tjene ALLE sine penge på denne håndtering, så risikoen for højere tillæg eksisterer). 

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)