Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diverse spørgsmål ved start af I/S

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En kammerat og jeg er igang med at starte en mindre reklame virksomhed og søger derfor gode råd ang. regnskab(sprogrammer) og bogføring?

Vi er nødsaget til at smide lidt penge i virksomheden fra start af. Kan disse hives ud igen uden at skulle betale Skat af dem når virksomheden begynder at tjene penge?

Mvh.

Laurits

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg brugte summasummarum sidst jeg var selvstændig og det var rigtigt godt :-)
Der findes også i dag et hav af online muligheder så prøv at surfe lidt rundt herinde, så vil du finde nogle referencer til de forskellige.

Jeg er ikke helt sikker, men er ret overbevist om at I ville kunne trække dem ud skattefrit. I hvert fald, hvis i en dag lukker det.

God vind med det :-)

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Billysbilling er et super godt regnskabs program. Den er godt egnet til mindre virksomheder.

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Laurits Espeholt:
Vi er nødsaget til at smide lidt penge i virksomheden fra start af. Kan disse hives ud igen uden at skulle betale Skat af dem når virksomheden begynder at tjene penge?

Hver enkelt interessent er skattemæssigt stillet, som om interessenten drev en personlig ejet virksomhed. Det betyder, at hæver i mindre, end virksomhedens overskud, bliver det beløb, som i lader blive stående i interessentskabet alene beskattet med 25 %, hvis virksomhedsskatteordningen anvendes. Det er den samme skatteprocent som i et selskab.

Interessenterne opgør deres skattepligtige indkomst og formue hver for sig.

Man beskattes kun af overskudet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Laurits Espeholt:
Vi er nødsaget til at smide lidt penge i virksomheden fra start af. Kan disse hives ud igen uden at skulle betale Skat af dem når virksomheden begynder at tjene penge?

Jep i skatter hver i sær - og om ikke i hver især vælger VSO skatter i helt enkelt af jeres overskud. Derfor er alt I skyder ind til at trække ud uden noget, og i det hele taget skattes i slet ikke af hævninger men kun af overskud. I kan få hurtig forståelse her: LINK TIL SKAT PERSONLIG/IS 

Vil i læse om VSO hvor I kan lade penge stå uden at skatte - men hvor det kræver mere regnskabshjælp - kan i sige til

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Grenaa
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)