Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms-finurlighed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

God morgen,

Jeg har lige et moms-spørgsmål, som jeg håber jeg kan få hjælp med.

Jeg bor i Sverige, og har registreret en virksomhed her. Jeg er selv pæredansk. [Nej, jeg var ikke på plænen i Parken 2. juni 2007 ;)]

Jeg sælger et produkt hvorpå der er 6% moms (der er differentieret moms i Sverige).

Hvis jeg nu vil finde nogle salgskanaler i DK, hvordan vil det så fungere?

Kan den danske salgskanal få en status som en slags 'formidler' og således nøjes med at opkræve 6% moms, overfører pengene, og så derefter sende mig en faktura på det beløb som vi aftaler den danske samarbejdspartner skal have pr. salg.

Eller er der ingen vej uden om 25% moms?

Håber nogen kan hjælpe.

God søndag!

Kim

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Stadig ingen forslag til denne?

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim-Andreas Æbelø:
Kan den danske salgskanal få en status som en slags 'formidler' og således nøjes med at opkræve 6% moms, overfører pengene, og så derefter sende mig en faktura på det beløb som vi aftaler den danske samarbejdspartner skal have pr. salg.

Jeg går ud fra. at vi her taler om B2C for ellers er momsen vel underordnet.

Hvis den danske salgskanal er en formidler, så er de vel en form for agent og salget samt fakturering sker vel fra Sverige med svensk moms.

Du skal dog være opmærksom på, at du vil kunne ramme en beløbsgrænse, hvorefter at du skal være momsregistreret i Danmark. Jeg har ikke lige styr på denne grænse, men måske andre har et bud.

Stig

Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er B2C [B's er selvfølgelig også velkommen til at købe ;)]

Det jeg havde forestillet mig var, at produktet skulle sælges fra segmentspecifikke webshops i DK.

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Pas på hvis forretningen er baseret på at omgå den danske moms, så kan skat komme efter jer. En dansk virksomhed kan ikke fakturere svensk moms, med mindre salget er større end max grænsen herfor ved salg til Sverige, altså svenske kunder. Men det er ikke ulovligt at henvise kunder til en svensk forretning og modtage provision herfor. Men vær opmærksom på at gøre det 100% korrekt, skatterådet skærper praksis overfor fjernhandel, det er nemlig et stigende problem at der spekuleres i lavere momssatser. Jeg vil klart anbefale i rådfører jer med en revisor med viden på området.
Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej softice (fedt navn!)

Det er absolut ikke for at omgås nogen regler. Vores produkt er en event som afvikles i Sverige. Så det er ikke noget med fysiske varer, der flytter land.

Det er bare lidt irriterende, at når vores event skal sælges fra DK, så stiger momsen næsten 20%-pts. Jeg ringede til SKAT, og de sagde at der ikke er nogen vej udenom. Om det er så er det 'rigtige' svar, det aner jeg jo ikke. Han var noget hurtig til at svare, og jeg tvivler på at det er et spørgsmål de får tit.

Jeg er godt klar over at jeg kan lave en henvismodel, men jeg ved ikke helt hvordan jeg kan vide, at en kunde er henvist fra en anden shop, da vores evnet sælges via treide part.

Mvh

Kim

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)