Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbningsrater på nyhedsbrev- hvornår skal man juble ??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt nyhedsbrev ud et par gange, hvor ca. 40-50 % har åbnet nyhedsbrevet. Nogen folk siger til mig at det skal jeg være rigtig rigtig godt tilfreds med. Men betyder jo så også, at  der ca. 50 % der ikke har åbnet det- Så kort og godt- når du sender nyhedsbrev til dine kunder- hvad er så en typisk åbningsrate ?

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil mene at 40 til 50% er en flot åbningstale. I øvrigt er det svært at måle åbningsrater præcist. Man kan godt åbne en mail, men downloader man ikke billeder eller klikker på et link, tæller det ikke som en åbning. Din reelle åbningsrater kan derfor godt være højere. Alle dem der åbner men blot skimmer den, tæller altså ikke med.
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Som Jesper rigtigt nok siger, så kan det være meget avanceret at måle åbningsrate i dag. For de fleste browsere og mailklienter har en forhåndsvisning. Og er mailen så åbnet eller ej? Det kan jo være svært at vide. 

Det vigtigste at måle på (som du også kan måle på med 100% sikkerhed) er klikrate. Sørg derfor for at have en rigtig god tracking på dine nyhedsbreve, så du altid kan se, hvilke links, der er trykket på i dine nyhedsbreve. Det kan hjælpe dig til at optimere dine nyhedsbreve til dine modtagere. 

Mvh
Jeff Beekhuis 

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

En vigtig pointe mht. at åbningsraten i sig selv, skal tolkes med lidt forbehold.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg synes også, at en åbningsrate på 40-50% er rigtig flot. Både Jesper og Jeff kommer også med nogle rigtig god pointer.

Noget, som du også skal være opmærksom på, er dine modtagere. Hvor stor er din modtagerliste? Når du sender til hele dit segment, sender du jo nok til ret mange. Og det er svært at ramme alle hver gang.

Jo mere målrettet du kan gøre dit indhold, jo bedre. Jeg ved ikke, om du har mulighed for at sende bestemt information til et bestemt segment i din modtagerliste?

Vi har i hvert fald væsentligt højere åbningsrater, når vi i e-conomic (hvor jeg arbejder) sender meget målrettede mails ud, hvorimod vores generelle nyhedsmails, som ryger ud til samtlige brugere (der er ret mange), har en lidt lavere åbningsrate.

Så hvis du har mulighed for at dele dine modtagere op i mindre segmenter og målrette dine mails mere til de enkelte, så tror jeg du vil se en endnu højere åbningsrate.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisse.

 

Lige pt. er antallet af personer der får mit nyhedsbrev til at overskue :o), men en god pointe du har her mht. at segmentere dem man sender til- når nu maillisten vokser !

Har I så forskellige tekster til de forskellige lister( Altså når folk tilmelder sig nyhedsbrevet) eller har I en samlet tilmeldingsknap med den samme tekst, hvor fra I så segmenterer dem I sender til ?

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Michael

Helt overordnet set har vi to forskellige kundegrupper. De modtager hver deres nyhedsmail, som er en hel generel mail med meget overordnede historier om programmet, virksomheden og lignende. Vi sender også nyhedsmail ud til udviklere, som har udviklet apps til e-conomic - de er så mere samarbejdspartnere, end de er kunder.

Der, hvor vi gør mest ud af at segmentere, er, når vi kører særlige kampagner. Det kan være salgskampagner, hvor vi vil kunne sælge et tillægsmodul, som en særlig kundegruppe vil kunne få gavn af. Det kan også være en særlig funktion i vores regnskabsprogram, som vi ved, et bestemt segment vil få glæde af f.eks. i forbindelse med momsafregning eller årsafslutning.

Så vores overordnede nyhedsmails bliver ikke segmenteret, men ved særlige kampagner gør vi mere ud af at skabe indhold, som en bestemt kundegruppe vil få glæde af.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Overordnet set er enhver form for segmentering fornuftig, men som Sisse skriver skal der være en kritisk masse, før indsatsen giver mening - med mindre du opsætter noget automatiseret segmentering og opfølgning, alias Update profil og Trigger Mails.

Det handler om at berige modtagerne.

Jeg har skrevet en artikel I måske vil finde interessant:

http://mailplatform.dk/artikler-presse/positiv-forskelsbehandling-af-nyhedsbrevsmodtagere/

Kim

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)