Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smart: Send dine konkurrenter i fængsel, pr. 1. marts

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Langhede Andersen:
I forhold til lige præcis tandlæger ved jeg, at deres priser reguleres af staten. De mere krævende behandlinger kan de selv prissætte, men ved de mest almindelige og basale behandlinger er der opsat grænser for, hvor mange penge de må forlange, at deres patienter skal betale.

Selvom staten siger den her behandling må f.eks. max koste 200,-, så kan de stadig danne karteller. Hvis de aftaler at holde prisen på 200,- som staten siger er max, i stedet for at den ene f.eks. tager 180 og den anden 200

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

skidt ide at opfordre til ulovlighed for derefter at stikke dem der tog opfordringen. Jeg tror heller ikke man er straffri hvis det på nogen måde kan sandsynliggøres, at det var formålet.

Jeg tror jeg vælger at tage det som et spøg forslag - men føler mig vist lidt usikker. Ellers har jeg det som dig - imod karteller og generelt imod stikkeri 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror jeg vælger at tage det som et spøg forslag - men føler mig vist lidt usikker

Det kan du også roligt gøre, hvad jeg også skriver længere nede på siden.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

sådan går det - jeg var ikke nået derned - du ved ofte ligger der lidt alvor under ellers glade smilies - Fint at det var en teori med et glimt 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

men ikke desto mindre eksistere det her i landet, men der mange andre måder at få konkurenterne til at bukke under, ikke forde jeg etisk eller moralsk ser dette som værende i orden, its the jungel rules - men det er en del af livet lige som man ikke bør vende det blinde øje til. 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:

Alexander Langhede Andersen:
I forhold til lige præcis tandlæger ved jeg, at deres priser reguleres af staten. De mere krævende behandlinger kan de selv prissætte, men ved de mest almindelige og basale behandlinger er der opsat grænser for, hvor mange penge de må forlange, at deres patienter skal betale.

Selvom staten siger den her behandling må f.eks. max koste 200,-, så kan de stadig danne karteller. Hvis de aftaler at holde prisen på 200,- som staten siger er max, i stedet for at den ene f.eks. tager 180 og den anden 200

Helt korrekt. Men det ændrer nu ikke ved, at de lignende priser hos mange tandlæger i høj grad kan have noget at gøre med prisfastsættelsen fra statens side.

Naturligvis kan der principielt være tale om et kartel, men jeg finder det nu mere sandsynligt, at de enkelte tandlæger blot vælger at tage den højest mulige pris for den givne behandling.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Langhede Andersen:

Mark:

Alexander Langhede Andersen:
I forhold til lige præcis tandlæger ved jeg, at deres priser reguleres af staten. De mere krævende behandlinger kan de selv prissætte, men ved de mest almindelige og basale behandlinger er der opsat grænser for, hvor mange penge de må forlange, at deres patienter skal betale.

Selvom staten siger den her behandling må f.eks. max koste 200,-, så kan de stadig danne karteller. Hvis de aftaler at holde prisen på 200,- som staten siger er max, i stedet for at den ene f.eks. tager 180 og den anden 200

Helt korrekt. Men det ændrer nu ikke ved, at de lignende priser hos mange tandlæger i høj grad kan have noget at gøre med prisfastsættelsen fra statens side.

Naturligvis kan der principielt være tale om et kartel, men jeg finder det nu mere sandsynligt, at de enkelte tandlæger blot vælger at tage den højest mulige pris for den givne behandling.

Vi er skam helt enige.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)