Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb: forening på randen af konkurs - gribe muligheden

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk,

Jeg har set en mulighed, men usikker på om det kan lade sig gøre.

Jeg går til fitness i en forening. Der kom for nogle uger siden en meddelelse, at bestyrelsen ville afholder en ekstra generel forsamling for at træffe beslutningen omkring foreningen skal lukke inden den går konkurs.

Jeg synes egentlig at der er potentiale og forsat kundegrundlag. Jeg kan også godt se områder, hvor tingene kunne blive gjort anderledes som vil tiltrække flere medlemmer og reducere udgifterne.

Mit spørgsmål så om nogle af jer har erfaringer ift ”opkøb af foreninger” jeg ønsker blive selvstændig og drive fitness centeret som en virksomhed og ikke bestyre en forening. Jeg vil gerne overtage både lokaler og aktiver. Jeg er usikker omkring om foreningen godt må sælge alt til mig?

Hvis udfaldet bliver jeg kan overtage hele fitness centeret, ville jeg også gerne bo i lokalerne? Og bo på erhvervsejendommen? (Der er et mindre te-køkken og selvfølgelig toilet/bad installeret)

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på hvem der ejer lokalerne/ejendommen. Hvis det er kommunen der har lagt lokaler til, er det ikke sikkert du kan fortsætte på samme adresse.

Om du kan købe aktiverne afhænger meget af foreningens vilje, samt hvilke forpligtigelser foreningen har. Er udstyret lejet, leaset eller er der kreditorer der har pant i maskiner m.m.. Ofte er mange af "aktiverne" belånt når et firma/en forening er på kanten af konkurs.

Du skal ikke forvente det er lovligt at bo på adressen, og det vil have betydning for dine fradragsmuligheder, så det kan temmeligt sikker ikke betale sig.

Tag en snak med bestyrelsen. De er de eneste der kan besvare de fleste af dine spørgsmål.

Bliver det en realitet, så få hjælp af en revisor, så du kommer godt fra start.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)