Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en e-handel virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hje

 

Jeg er ny i det hele, har altid haft en 8-16 job men har gået rundt med iværksætter drømme så længe jeg kan huske. Nu skal det være.

Jeg har taget kontakt til nogen af de leverandører hvis produkter jeg ønsker at sælge, jeg vil jo gerne gå med livrem og seler derfor tænkte jeg at begynde med en erhvervs side på trendsales for at se om produktet kan sælge eller ej, er det en god ide??

Hvad med transport og skat og skal jeg have et cvr. nr. for at gøre mit første køb af produkterne som kommer fra Italien?

Er det nemmest bare at åbne en hjemmeside til at starte med??

Håber på nogen gode råd:-)

 

 

Håber

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Monelli:
Hvad med transport og skat

Monelli:
Jeg er ny i det hele, har altid haft en 8-16 job men har gået rundt med iværksætter drømme så længe jeg kan huske. Nu skal det være ---- Hvad med transport og skat

Det var lidt en blanding - transport og skat. Du kan lige læse her om at lave forretning uden at skulle stifte selskab som det første; http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html  bemærk den stramme 50.000 kr grænse som koster dyrt at overskride

Du kan med andre ord godt teste ting af, du skal bare føre regnskab og opgive fortjenesten til skat i forskud og årsopgørelse

Monelli:
skal jeg have et cvr. nr. for at gøre mit første køb af produkterne som kommer fra Italien?
Nej så længe det er inden for EU er det OK - uden for EU skal du være CVR registreret inkl.  importørregistrering og moms.

Får du brug for mere omkring evt momsregistrering og betydning af det, og hvordan man skatte af en personlig virksomhed, kommer du tilbage

Pas godt på dit arbejde medens du gør dig alle dine overvejelser, du må regne med en strækning uden indtjening og måske tilmed underskud i begyndelsen af det nye, men er du forberedt, så er det bare at komme igang

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Men tænker at jeg for en sikkerheds skyld cvr registrerere mig i tilfælde af at jeg skulle komme til at tjene for meget (forhåbentlig)

Hvad med en bankkonto, kan jeg bruge min egen private?

Hvordan regner man ens egen salgspris ud?

Hvordan laver man faktuaer når nu jeg skal sælge online?

Undskyld alle mine spørgsmål, der kommer sikkert mange endnu.

Vh

Helle

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart oprette en bankkonto som kun havde med din E-handel at gøre, det vil være meget nemmere at følge pengeflowet i firmaet.

Når du så køber varer skal det være fra den konto, og når kunder betaler skal pengene også ind på den konto, så har du et forholdsvis nemt overblik over hvordan det går.

Din salgspris og fortjeneste afhænger fuldstændig af hvordan markedet er, og hvad du vil lave i markedet for dine produkter. Vil du være den billigste/bedste/god service/ alt hænger sammen.

Personligt ville jeg finde ud af alle mine udgifter til produktet, Din indkøbspris+leveringsomkostninger/fragt+evt. told og lægge det sammen med de udgifter som du har ved at sælge varen, såsom dine forsendelsesomkostninger+embalage. Når du kender den pris ville jeg personligt kun sælge varer som jeg kunne gange med 2. Det vil sige hvis din vare totalt koster dig 100, ville min salgspris være 200,-

Men som sagt det kommer helt an på hvordan markedet for dine produkter er. Hvis det er speciel varer mener jeg fortjenesten bør være højere. Men er det et marked hvor der er ekstrem konkurrence på såsom mobiltelefon tilbehør er din avance lavere.

Du er velkommen til at kontakte mig med en privat besked, hvis det skal uddybes nærmere.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Monelli:
Men tænker at jeg for en sikkerheds skyld cvr registrerere mig i tilfælde af at jeg skulle komme til at tjene for meget (forhåbentlig)
Godt nok - etablering har jeg linket om, men du kan lige få om moms og hvordan du skal føre regnskab så du er helt forberedt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html  om moms og

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html som siger hvad du basalt skal vide om at føre regnskab

Monelli:
Hvad med en bankkonto, kan jeg bruge min egen private?
jep med mindre noget som ex kortbetaling over NETS kræver det, så kan du sagtens det

Monelli:
Hvordan regner man ens egen salgspris ud?
Det kan man ikke sige for det er jo meget afgørende hvad det er for et produkt og hvilken konkurrence MEN det kan lige siges, at MOMS ikke har noget med det hele at gøre. Det er din indkøbspris ialt uden moms holdt op mod din salgs pris uden moms som bliver til dit resultat, så moms helt til siden

Monelli:
Hvordan laver man faktuaer når nu jeg skal sælge online?

Jeg ville bestemt anbefale et regnskabsprogram som kan både bogføring og fakturering og er det med mange handler også et der kan integreres i webshoppen - der er programmer der kan bogføre og lave fakturaer i alle afskygninger, fra gratis ved begrænsede posteringer til mellem 50 og 150 kr pr måned i abbonement eller ca 1000 kr en gang for alle. Du kommer til at savne et ordentlig bogføringsprogram første gang du skal lave moms og regnskab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, har nu fået den nye kollektion fra mine leverandøre så nu skal jeg bare beslutte mig også gå igang.

Tak for hjælpen

Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan.

Jeg tror helt klart også at jeg vil åbne en konto, jeg har lige fået den sidste nye kollektion fra mine leverandører og produktet jeg skal sælge er helt nyt på det danske marked, så jeg skal vel også spørge om at få agentur på produktet? ellers er der jo bare nogen der snupper det fra mig:-)

Nå det er første gang at mine leverandører sender op, skal jeg så selv betale forsendelse?

Hvad med betaling, de vil gerne have en bankoverførelse før de sender varene er det den korrekte måde at gøre det på?

Vh

Helle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Monelli:
Jeg tror helt klart også at jeg vil åbne en konto, jeg har lige fået den sidste nye kollektion fra mine leverandører og produktet jeg skal sælge er helt nyt på det danske marked, så jeg skal vel også spørge om at få agentur på produktet? ellers er der jo bare nogen der snupper det fra mig:-)

Det kan du sagtens høre dem om. Det med agent vil normalt betyde, at du sælger videre til andre forhandlere og ikke til forbrugere, så det du vil ha er eneforhandling. Det vil man normalt opleve samtidigt bliver knyttet til et krav om, at du sælger en vis mængde

Monelli:
Nå det er første gang at mine leverandører sender op, skal jeg så selv betale forsendelse?

Det er der ikke regler for, men generelt vil du formentlig skulle betale forsendelsen selv altid

Monelli:
Hvad med betaling, de vil gerne have en bankoverførelse før de sender varene er det den korrekte måde at gøre det på?

Igen ingen regler, men de er jo usikre på om du kan/vil betale her i starten. Omvendt er forskudsbetaling ved bankoverførsel en risiko for dig, for du får ikke pengene igen hvis noget går galt, i alle fald ikke uden et besvær der er så stort, at du ikke kaster dig ud i det. Jeg ville tale/skrive med dem om, at du ikke vil forskudsbetale generelt. Evt brug L/C letter of credit http://en.wikipedia.org/wiki/Letter_of_credit så pengene udløses ved afsendelsen hvis det er større beløb, og prøv ellers med f.eks 50% forud og resten efter modtagelse. Kræv også, at når I har handlet sammen nogen tid, skal du ha betingelser med betaling efter modtagelse for det hele

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)