Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nybegynder på bar bund

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kunne godt tænke mig at oprette en selvstændig virksomhed. Men da jeg er nybegynder, har jeg ingen ide om, hvordan man gør. Jeg kunne godt tænke mig at tjene penge på hjemmesider og har allerede en masse gode ideer - ifølge mig. Er det så bare ud ad landevejen? Lav hjemmesider, tilknyt bankkonto = penge + en glad mig? Eller er der mange andre ting, såsom skat, moms osv. jeg skal tænke over. Det skal dog siges, at jeg er under 18. Hvordan starter jeg min egen virksomhed bestående af hjemmesider, der IKKE sælger ting.

Håber, at I Aminoer kan hjælpe en nybegynder.

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Doublet 

Godt at se du vil være iværksætter, mange af de spørgsmål du stiller, kan du finde svar på ved at bruge Aminos søge funktion. Der er rigtig mange der har stillet de samme spørgsmål og de har fået nogle gode svar.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste er at starte som enkeltmandsvirksomhed. Der kan du tjene op til 50.000 kr før du får problemer med moms.

Du skal jo reklamere for dig selv på en eller anden måde og det gør man vel nogenluden på samme måde som dem der "sælger ting" som du selv siger.

Jeg har nogle kunder som er gode eksempler på unge mennesker som har startet deres egen enkeltmandsvirksomheder og de kører fint idag.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som start kan siges, at du uden at være registreret med virksomhed OG moms højst må omsætte/sælge for 50.000 kr 12 mdr i træk - i en hvilken som helst periode uanset kalenderår. Det er meget vigtigt ikke at kommer over den grænse som ikke er en bundgrænse, så omsætning man har uden moms, KAN man få moms og bod på ved at overskride den. Se her lidt om at drive forretning uden at være momsregistreret, for det er der jeg tror du vil komme hen - læs godt igennem og så har grundlaget for at forstå: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Du vil dog nok opdage, at en del, ex køb i asien for at videresælge, er lukket land uden du har stiftet virksomed, men det problem har du kun ved "ting" ellers ikke, så det er måske slet ikke problem for dig.

DoubleT:
jeg er under 18

Det betyder, at hvis du vil starte virksomhed, så skal i søge statsforvaltningen om tilladelse og dine forældre skal skrive under på, at de tager ansvar for dig som virksomhed, til du er 18 - du kan læse om at stifte virksomhed, også for de som er under 18 år her: 

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html

DoubleT:
Hvordan starter jeg min egen virksomhed bestående af hjemmesider, der IKKE sælger ting.
Du må nok forklare mere, er det hjemmeside opbygning du vil tilbyde? Hvis ikke du registrerer virksomhed, så er du egentlig bare dig selv som person og ikke en virksomhed og så sælger du uden moms, fører regnskab over alt, og opgiver fortjenesten til skat i forskud og årsopgørelse hvert år

Når du kommer til de spørgsmål, kommer du bare konkret tilbage og spørger, så får du masser af svar

god vind med projektet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Super bare kom igang :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres hurtige svar og råd, som jeg i høj grad vil benytte mig af Big Smile

DoubleT:
Hvordan starter jeg min egen virksomhed bestående af hjemmesider, der IKKE sælger ting.
Du må nok forklare mere, er det hjemmeside opbygning du vil tilbyde?

Jeg tænker mere på at tjene på besøgende og reklamer på nogle hjemmesider Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

DoubleT:
Jeg tænker mere på at tjene på besøgende og reklamer på nogle hjemmesider

AHA - jamen det er bestemt et område som er til at kaste sig ud i. Jeg ville ikke tro der er større risiko for at tjene over 50.000 kr på 12 måneder i træk på det - uden at være ekspert, så der ville jeg bare kaste mig ud idet som person, føre regnskab (du får jo sikkert opstilling over din indtægt fra div. sites) over alle indtægter og eventuelle udgifter, og opgive indtægten i skat i rubrik 12 og udgifterne i 29

Mærker du at du kan komme op mod 50.000 kr i omsætning på 12 mdr - så skal du i god tid omg momsregistrere dig, så salget inden du registrerede dig OG efter, stadigt ikke lagt sammen er over 50.000 på 12 mdr

god vind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for indlægget Smile Sætter stor pris på det Big Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)