Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bluetooth teknologi - hvor småt kan det blive (fysisk størrelse)?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at udvikle en meget lille enhed, som gerne skulle kunne kommunikere (modtage signal) med anden enhed (afsender af bluetooth signal).

Hvor småt kan man lave en sådanne "modtager" af bluetooth signal? Skal den have batteri/strøm i begge enheder, eller kan man på nogen måde blot benytte magnetisme eller andet i modtager-enheden?

Den skal blot kunne modtage et signal fra afsender enheden, der fortælle afsender-enheden om den er i kontakt med afsender af bluetooth signal eller ej. Enten er der forbindelse så gør A, eller også er der ikke forbindelse så gør B.

Hvis min ide/tanke skal holde, så skal jeg have en modtager-enhed på størrelse med et kvart frimærke (helt flad), eller kuglepindshoved (småt og kompakt).

Er det muligt at lave/findes det?

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke helt jeg forstår hvordan du vil bruge det mellem modtager og sender, siden du ikke ved med strøm. Men bluetoothenheder kan godt fås ret små, om de lige kan fås i en kvart frimærkes størrelse, kommer nok meget an på hvilket frimærke du sammenligner med :)

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet om BT er den rigtige standard? Hvis den skal kommunikere med eks. en mobiltelefon er BT oplagt, ellers ville RFID måske være bedre.

BT kræver strøm og en antenne, og radio delen fylder også lidt. Men det kan laves småt, meget småt. Batteriet er begrænsningen.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg ønsker er ligesom med alarmer på f.eks. parfumer i Matas, bare omvendt. Når en magnet der sidder på en parfume går igennem censorerne, begynder alarmen at reagere, fordi den kan mærke magneten på parfumen. Jeg vil have den omvendte løsning kan man sige, at når der IKKE længere er kontakt (f.eks mere end 2 m. væk), så begynder alarmen, fordi den miste signalet.

Kan NFC/RFID eller BT benyttes til dette formål, og kan det spille sammen med en moblitelefon?

Mvh Ricky

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis distancen er 2 meter mener jeg der findes aktive RFID enheder med længere rækkevidde, som dog kræver batteri. Og så skal du have en modtager som konverterer til eks. BT så du kan kommunikerer med en mobil.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)