Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt basalt ang. iværksætteri.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere.

Jeg er helt ny på siden, har dog førhen været løbende inde på siden og læse.

Jeg vil, ligesom jer andre, meget gerne prøve kræfter selv. Jeg søger pt. hverken investorer, samarbejdspartnere eller lignende.

I første omgang har jeg blot siddet og kigget rundt efter et sted hvor der er information angående kurser hvorved man kan lære det ”grundlæggende” ifm. iværksætteri.

Her tænker jeg især på regler man skal overholde og must-do’s vedrørende virksomhedsoprettelse. Helt basale informationer hvor man kommer alt det grundlæggende igennem såsom økonomi mv.

Jeg synes ikke jeg kan finde noget på dette emne – er det mig der er helt vildt blind? Er der nogle der har erfaringer med grundlæggende kurser, eventuelt om aftenen?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

En superting at sætte dig ind i de grundliggende ting. Skat afholder iværksætterkurser i de fleste kommuner ret regelmæssigt. Det er ofte en eftermiddag og lidt af en aften, og de gennemgår basale ting ved opstart, moms og skat.

Derudover har en del væksthuse f.eks. http://www.startvaekst.dk/vhhr.dk/forside/0/2?gclid=COORoMWawrUCFQq5zAodtlQAfw en del gratis sparring - de findes mig bekendt også fordelt over landet.

Jeg har altid, i lyset af de mange kurser til arbejdsløse, undret mig over, at det offentlige ikke kører gratis iværksætterkurser, netop som du nævner nogle aftener eller en week-end. Der er mange faldgrupper når man skal starte, og med tanke på krav for at åbne en pølsevogn eller sælge flødeis på en festival, kunne man godt tro der kunne være krav om gennemførsel af et kort iværksætterkursus i forbindelse med registrering af CVR

Jeg har selv en blog som samler en række hovedpunkter op, hvordan man stiftet, moms, skat i personlig virksomhed. Du kan klikke på de enkelte måneder, og udvælge det du mener at ha kræfter til at læse. Det burde gi dig det mest basale til en start i alle fald:

http://johnhannover.blogspot.dk/

Eller - efterhånden som du før mere konkrete spørgsmål, eller behov for hjælp, så er Amino stedet for gratis hjælp og med freelancer og Agera også stedet du kan søge specifik hjælp mod betaling.

go for it vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for dit svar - virkelig brugbart. Der er helt sikkert noget at gå igang med, med udgangspunkt dine links.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig hvad angår de arbejdsløse. Uden at tale for meget politik, vil jeg mene at det er sundt for ledighedsprocenten at der bliver etableret virksomheder som har brug for medarbejdere - for ikke at tale om økonomien :-)

Igen mange tak. Ikke utænkeligt at jeg vender retur når jeg er kommet yderligere ind i det hele.
Jeg er i hvert fald godt meget bevidst om at Amino er stedet for iværksætteri.

God dag.

Mvh
Kim

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)