Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis ideen er dårlig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ide til et produkt jeg vil sælge og har tænkt mig at starte en enkeltmandsvirksomhed.

Det kræver ikke meget ved opstart - lidt materialer, kopimaskine, telefon og opsøgende salg (kørsel i egen privatbil)

Som jeg har forstået det - kan jeg trække alt dette fra i skat. Og det er jo rigtig fint.

Men hvad nu, hvis det kun er mig der synes om ideen? Og jeg ret hurtigt må lukke firmaet igen? Skal jeg så betale nogle af de skattemæssige fradrag, som jeg skrev ovenfor, tilbage?

Og noget andet -

Hvor finder jeg ud af hvordan mit produkt skal mærkes? Der er vel nogle lovkrav?  (firmanavn, telefonnr, cvr, materiale o.s.v) Hvad har kunden krav på at der skal stå på mærket?

Det er ikke fødevarer - hvis jeg skulle komme produktet i en kategori, ville det være "tilbehør dyreartikler".

 

TAK FOR SUPER SVAR indtil videre.   :)

 

 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg kender desværre ikke til alt det skattetekniske, men tænkte på - hvorfor laver du ikke en markedsundersøgelse inden du smider penge i projektet og masser af din tid.

Tag kontakt til potentielle kunder, fortæl dem at du overvejer at starte virksomhed op og sælge dette produkt - spørg så om det evt. kunne være noget for dem. Hvis du vil gøre det lidt mere avanceret, så lav et spørgeskema og spørg dem om de ikke vil svare på det! Således får du en ide om, hvad potentialet for dit produkt er.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)