Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig konkurs - hvad sker der med mit APS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er alvorligt presset.
Jeg risikerer at gå personligt konkurs, hvis blot én af mine kreditorer mister tålmodigheden.

Jeg er medejer af et selskab - et APS, hvor vi er tre, der driver noget forretning sammen.

Hvad sker der med min andel af vores APS, hvis jeg går personligt konkurs?

Jeg får en lille løn i APSet, men kun for de timer, jeg bruger.
Vi har ikke kapital til at udbetale udbytte.

Hvad siger I?
Kan kreditorerne tage pant i min del af vores APS, eller er det beskyttet?

På forhånd tak.

Nicklas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan tage pant i dine anparter ja - prøve at kræve dem solgt - overtage anparterne f.eks - de vil være en del af din ejendom. OM de har interesse i det vil afhænge af ganske meget, evt vil du vel høre de andre 2 om de vil købe dig ud, hvis det derved kan give kreditorerne penge. 

Din løn i det ApS vil blive taget i betragtning i dit rådighedsbeløb. Lige et par links om konkurs og evt gældssanering til forberedelse http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/insolvent-tvangsoplsning-konkurs.html og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html og lad dem ikke tage pippet fra dig, men brug dem til at være forberedt

Tænk over, om du vil at være proaktiv i forhold til den der kreditor der kan miste tålmodigheden, vise at du vil betale og hjælpe med en løsning, spille åbent - for det er langt bedre hvis du kan indgå en aftale om at betale på den ene eller anden måde, end en konkurs, så - tag fat 

god vind med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig også på, hvilke værdier, du ejer.
Hvis der ikke er kapital i overskud i dit APS, så er 1/3 af det vel ikke alverden værd.

Dine kreditorer har krav på at være velorienterede, og du har kun fordel af at have en god dialog med dem.
Men hvis du ikke ejer værdier, der svarer til din gæld, så vil det vel sjældent være attraktivt for dem at erklære dig konkurs.
Det vil være langt mere attraktivt at sørge for at vedligeholde kravet mod dig, så det ikke forældes, så vidt jeg har forstået.

Jeg håber, du kommer op på hesten igen.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)