Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk Designer selvstændig ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.
For nogen år siden blev jeg uddannet Teknisk Designer.
Har ikke så meget erfaring i branchen men har holdt tegnekundskaber vedlige.
Jeg har kendskab til følgende programmer:
AutoCad
Autodesk Inventor
Solidwoks
Paint Shop
Office pakken
og lidt 3d studio max

Nu er spørgsmålet.
Hvordan starter jeg noget selvstændig og hvad kan jeg tilbyde kunderne ?
Og kan man overhoved være selvstændig teknisk designer.
Jeg tænker jo på teknisk designer laver ikke udregninger han tegner "bare" hvad han får til opgave fra fx. ingeniør.
Hvordan ville i starte selvstændig hvis i var teknisks designer og hvad ville i "sælge"


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

phin3x:
Og kan man overhoved være selvstændig teknisk designer.
Jeg tænker jo på teknisk designer laver ikke udregninger han tegner "bare" hvad han får til opgave fra fx. ingeniør

Det må du faktisk selv være nærmest til at vide - kan du slet ikke noget på egen hånd, så er det jo svært, men du kunne måske sælge dig selv til opgaver for virksomheder der i perioder måtte mangle en teknisk tegner - som vikar på freelance?

Har du kræfter, kan vi godt gå det i gennem lidt: 

Du må ikke omsætte for mere end 50.000 på nogen som helst 12 md periode for ikke at få problemer med moms og momsbod den er i alle fald vigtig for dig til en start at forstå - læst evt her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

phin3x:
Hvordan starter jeg noget selvstændig

Her kan du se hvordan du rent praktisk stifter virksomhedhttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html og der er andre emner om at starte op for dig selv.

Jobs finder du ved enten at annoncere med dig selv som freelancer teknisk tegner, ringer til folk der bruger mange af den slag, taler med vikarbureauer

Får du appetit på at gå videre, så spørg løs herinde, der er mange der kan svare. Du skal lige også være opmærksom på forhold omkring a-kassen hvis du starter som selvstændig - spørg hvis du er i tvivl

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker Cookie
Da jeg ikke har været i branchen så ved jeg nemlig ikke hvordan det forgår 100%
Jeg kan tegne det ingeniør giver mig besked på. Og fx nogen mere enkelte ting kan jeg selvfølgelig tegne af mig selv. fx samletegninger til møbler mm.
Men nogen mere avancerede tegninger skal der fx ingeniør til.

Ang hvordan jeg starter selvstændig der formulerede jeg mig ikke korrekt.
Tænker mere på at starte selvstændig som teknisk designer. Ang opstart af virksomhed har jeg styr på.
Søgte lidt mere svar på fra nogen måske der kunne svare mig på hvad er det jeg kan sælge som Teknisk Designer.
Hvad er jeg værd som selvstændig.
Har et fin job lige nu så det skulle være som bi job i første omgang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

phin3x:
Søgte lidt mere svar på fra nogen måske der kunne svare mig på hvad er det jeg kan sælge som Teknisk Designer.
Hvad er jeg værd som selvstændig.
Jeg kender en del tekniske tegnere, uddannet, men så siger du jo selv, at du ikke har været i branchen og samlet synes jeg det virker som om mit forslag med at sælge dine ydelser til firmaer der bruger mange tekniske tegnere og har peak-perioder eller til vikarbureauer - som du kan google dig rundt efter - som ex her: http://www.teknikbureauet.dk/ 

Som bijob kører du enten som lønmodtager eller freelance honorarmodtager, det må du vende tilbage til hvis du har spørgsmål

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker endnu en gang Cookie
Har læst en del af dine indlæg på andre tråde og der er altid noget fornuftig i dem.
For at være helt ærlig tænkte jeg mere på det private salg. Folk der skal bygge ud eller noget i den stil der skulle bruge teknisk tegning. (det kan det også være) men selvfølgeligt er det bedst til virksomheder. Jeg tænkte nok at sådan noget har teknisk designer så hvorfor bruge mig. Men som du siger de har jo peak periods. (Du kan godt se jeg er helt blank på området) takker for linket.
Selve kontakten til virksomheden som fx freelance kontakter man bare forskellige firma og spørg efter opgaver eller hvordan forgår sådan noget ? Undskylder mine amatøragtige spørgsmål men er virkeligt grøn på området.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Cookie, siger er det jo bare at overveje, hvad du har skills til og hvilke muligheder du har derude. Det kan være at tegne folks nybyggeri eller lave dele for virksomheder, som du selv kan tage kontakt til. Det kan fx være du tager fat i nogle virksomheder som laver meget med CNC eller 3D print. Du kan ringe og sige du har et firma som kan tegne tingene ind i CAD(eller hvad ved jeg) og at du ville høre om de har nogle ordrer liggende, som de ikke kan nå at få ekspederet, hvis svaret er nej, så kan du sige at de altid kan være velkommen til at kontakte dig igen.

Når du så også får opgaver i hus er det vigtigt(efter min mening) at lægge meget arbejde i opgaverne, får kunden noget som de er 100 % tilfreds med bruger de nok igen eller anbefaler dig til andre. Laver du noget lort så skal du nok ikke regne med at de vil bruge dig igen :).

Nu kender jeg heller ikke til din kapital, men hvis du har gode tegne egenskaber kunne du måske finde dig et niche område som du kunne arbejde med indenfor 3D print og CAD. Det kunne være tegne en privat persons hus ind i CAD/solidworks(Aner ikke hvilket produkt man bruger i dag) også "leje" dig ind eller lave aftale med et 3D print firma og få dem til at printe for dig. Jeg aner ikke om der findes et marked derude for at få sit hus printet ud i 3D, men ide jeg selv overvejede, der er sikkert nogle der gerne vil have en mini model af deres hus i en skala 1:xxx, bare for sjov ;), men ellers selv tænk hvad du kunne lave :)

Mvh.
jvk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)