Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kursus i stavning og kommasætning.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger nogle kurser som kan forbedre mine skriveegenskaber og kommasætning.

Har set flere to dages kurser der koster fra 6.500,- og opefter...findes der ingen billigere eller gratis kurser ?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt nok ikke om du kan finde gratis kurser, der kan du formentlig spørge din kommune - men ellers har din lokale aftenskole/VUC vel tilbud i den slags kurser som du søger..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Din lokale VUC udbyder helt sikkert disse kurser.

Jeg ved at man på VUC kan tage f.eks. Dansk timer på 10 klasses niveau, som aften skole.

Og en 10 klasses Dansk hjælp ville være den perfekte start til at blive god til, f.eks. Komma .mm.

 

Venlig Hilsen

Michael Madsen

N.B. Data

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers er der jo også mulighed for dette her, så er komma da på plads, og det er ganske gratis Geeked

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Ishøj
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, tak for svarene..skal simpelthen blive bedre til at sætte de kommaer, det er jeg ike så god til og så er der jo plads til at lære i livet ik?

Fra Ishøj
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kingbo:

Ellers er der jo også mulighed for dette her, så er komma da på plads, og det er ganske gratis Geeked

Tusind tak for det komma link. Lige hvad jeg havde brug, for har altid været i tvivl omkring hvordan det f... komma skulle placeres. (Håber jeg har sat mit komma rigtigt...)

Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Har blandt andet undervist i kommatering i 15 år og kender alt til, hvor mange kvaler det lille tegn volder rigtig mange. Ja, så hvis det ikke var fordi jeg tjente penge på det, ville jeg gerne være med til at afskaffe reglerne ;-)

Nåh, men under alle omstændigheder har jeg lavet et pædagogisk, lille kommaark, hvor alle regler er samlet på overskuelig vis. Det er til at have liggende på skrivebordet lige ved hånden, så man hurtigt kan få svar, når man bliver i tvivl. Mail mig din adresse, så sender jeg dig gerne et ark med posten.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kraak Jessen:
Tusind tak for det komma link. Lige hvad jeg havde brug, for har altid været i tvivl omkring hvordan det f... komma skulle placeres. (Håber jeg har sat mit komma rigtigt...)

Ikke helt, desværre.
Du ville nok have skrevet:

Tusind tak for det kommalink. Lige hvad jeg havde brug for, for har altid været i tvivl omkring, hvordan det f... komma skulle placeres. (Håber, jeg har sat mit komma rigtigt...) 

Så du har helt ret i, at du har brug for hjælp, hvis du gerne vil kunne gøre det rigtigt.

Folkeskolen burde jo have gjort jobbet, men desværre er det sjældent tilfældet.
Jeg modtager lige nu ansøgninger fra højt uddannede sprogfolk, og det vrimler med både komma- og stavefejl. Så du er bestemt ikke alene.

Hvad skulle et kommakursus koste, hvis det skulle matche dine ønsker?
Hvis du kan skaffe et hold på 10, skal jeg gerne skrue et kursus sammen til 1000 kr. pr. snude.

Kurset vil indeholde:

  • Skriftligt oplæg om tegnsætning.
  • To faste skriftlige opgaver med individuel skriftlig feed back.
  • Én fri skriftlig opgave med individuel mundtlig feed back. 
  • Deling af de andres fri opgaver og lydoptagelse af deres mundtlige feed back.
Herefter kan du tilkøbe yderligere hjælp, hvis du har behov for det.
Et sådant kursus vil komme omkring de vigtigste kommaregler, men ikke alle de skægge spidsfindigheder. Dog vil kurset give gode løsninger på, hvordan man undgår at havne i de værste kommafælder.
Venlig hilsen
Hans

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Et sådant kursus vil komme omkring de vigtigste kommaregler, men ikke alle de skægge spidsfindigheder.

Du ville nok have skrevet: Et sådant kursus vil komme omkring de vigtigste kommaregler, men ikke alle de skæge spidsfindigheder. Embarrassed

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Kraak Jessen:
Jeg søger nogle kurser som kan forbedre mine skriveegenskaber og kommasætning.

Hej Henrik

Gå ind på dette link: http://sproget.dk/raad-og-regler/typiske-problemer/komma

Vælg startkommaet fordi det er det letteste - i Danmark må man vælge mellem det gramatiske komma og startkommaet - begge metoder er rigtige, med mindre du er journalist eller sprognørd.

Lær grundreglerne først - der er ikke så mange

Brug 15 minutter på at øve dig hver dag

Efter en måned sætter du kommaer som en drøm

God arbejdslyst

Michael

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)