jeg har lavet en brochure til min fars firma, og skal selvfølgelig have noget for det. jeg ved dog ikke hvordan jeg skal gøre det rigtigt.
Jeg er meget i tvivl om jeg skal oprettes med cvr for at kunne lave dem en faktura. hvordan med moms osv? jeg regner med at få under 10.000kr for produktet.
Vil jeg kunne lave en faktura til dem, hvor der står hvad jeg har lavet for dem, og hvor pengene skal sættes ind og så den i orden? eller skal jeg opgive til skat jeg har den ekstra indkomst - what to do ? :D
jeg håber på at skulle lave noget mere løbende (1-3 gange om året)
jep - kør det som honorar (og jo ikke spor med moms) og virksomheden indberetter som bidragspligtig b indkomst gruppe 05 og har fradrag for det, og trådstarter kan lægge samme beløb ind i sin forskudsopgørelse i pt 12 - og har der været omkostninger ved at lave arbejdet som var nødvendige for at tjene pengene, så laves der regnskab og dokumentation for det - og de lægges i pt 20
Endeligt kontrolleres det ved årsopgørelsen at det står der i forvejen i pt 12 og pt 20 tillægges
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja og din fars firma var det vel, skal indberette det som honorar am bidragspligtig B indkomst og når du skriver det på dit forskud, så sker der det, at dit fradrag bliver nedsat så du hver måned betaler mere i skat fra dit arbejde - hvis det nu var 10.000 kr du fakturerer så ca 4.400 kr mere i skat resten af året - og så har du betalt skatten af din nye indtægt
HVIS dit fradrag er for lille af en eller anden årsag, så før du istedet B skatte giro opkrævninger
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER