Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på unikke besøgende, ny besøgende og tilbagevendende besøgende

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl. Så vidt jeg kan læse mig til, så tælles en unik besøgende for fx januar måned, altså en brugere som kun kommer til ens website en gang og IKKE vender tilbage for hele januar. Dette er ikke ens betydende med, at denne førnævnte bruger ikke var på ens website i måneden før, er jeg helt galt på den?

Derudover, hvad er så forskelle på en ny besøgende og en unik bruger for måneden januar?

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Taler du om analytics og adwords? Eller et helt tredje program?!

Eksempel med 1000 besøg i januar:

- 400 af dem har aldrig besøgt din side før og vender ikke tilbage igen i januar
- 100 af dem har tidligere besøgt siden men vender ikke tilbage igen i januar
- 250 besøger din hjemmeside to gange i januar og samtlige 250 har også besøgt siden sidste år.

Ud fra disse tre grupper har du:
1000 besøgende i alt
400 nye besøgende
750 unikke besøgende
350 tilbagevendende brugere

Så tror jeg ikke det kunne gøres mere indviklet ;)

Venligst

Brian Phillip

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

@Brian: Det er lidt forvirrende og forkert eksempel du kommer med. Du kan jo ikke have 1000 unikke, og så have 750+350, der give 1100?

Jeg går ud fra der snakkes om Google Analytics. Når du kigger på data, så har du valgt en given perioden. Hvis du fx kigger på data for januar måned, så handler det om hvor mange unikke besøgende, der har været i denne periode. Det kan betragtes som hvor mange forskellige personer der har været forbi sitet - dog er det på baggrund af cookies og dermed ikke så præcist ift. personer (man har fx en cookie pr. browser, pr computer, og nogle sletter, mens andre bruger samme computer).

En ny besøgende i januar er en bruger der ikke tidligere har været på sitet - dvs. ikke inden for de sidste to år har været forbi. Om det er nyt eller returnerende besøg måles ift. antal besøg, for hvis en bruger kommer forbi sitet to gange i januar, så kan første besøg være som nyt besøg, og andet besøg er et genbesøg.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

webanalytiker:
Du kan jo ikke have 1000 unikke, og så have 750+350, der give 1100?

Jeg skriver ikke at der er 1000 unikke. 

Men en person kan godt tælle med i mere end én gruppe. Så derfor vil det samlede antal af grupperne sagtens kunne overstige det samlede antal af besøgende.

Venligst

Brian Phillip

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@Brian: Ah, fair nok. Forstod ikke helt dit eksempel så :)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

webanalytiker:
Forstod ikke helt dit eksempel så :)

Aner altså heller ikke hvordan det skal gøres simpelt?!

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)