Ja, overskriften siger jo meget sig selv. Vi er rundet 3.000 fans på vores fanside for regnskabsprogrammet Billy's Billing.
http://www.facebook.com/danmarks.letteste.regnskabsprogram.online
Jeg vil derfor meget gerne dele nogle erfaringer med jer omkring, hvordan dette lykkedes.
1. Tal med brugerne og ikke til brugerne
Vi har valgt en strategi, hvor vi ikke taler ned til vores fans og brugere. Vi taler med dem og inddrager dem i beslutningerne. Dette er med til at skabe en bedre community, der involverer vores fans og skaber viralt indhold.
2. Inddrag de sociale medier i alle aktiviteter
Det er vigtigt at opfordre til at følge os, blive fans af os eller subscribe til bloggen i alle de aktiviteter vi gennemfører. Hvis brugerne f.eks. synes et blogindlæg er interessant, så er det vigtigt at holde fast på dem på den ene eller anden måde.
3. Skab virale kampagner og indlæg
Her bruger vi meget tid på at udvikle kampagner og indlæg, der skal likes og deles. Ja, faktisk bare spredes på alle mulige måder på de sociale medier. Dette kan f.eks. være at inddrage begivenhederne i hverdagen. F.eks. Valentines, som det lige har været. Vi laver unik grafik til disse events, og bliver brandet som virksomhed og på de sociale medier denne vej.
4. 20% salg - 80% indhold
Det er vigtigt ikke at over-spamme sin Facebook side med salg. Det er selvfølgelig i sidste ende formålet med de sociale medier, men det er vigtigt ikke at misbruge dette. Det er derfor vigtigt også at komme med reelt indhold, som folk reagerer på. Ellers bliver dine indlæg set af færre og færre.
5. Giv grunde til at like
Her snakker jeg ikke om præmier og rabatter. Jeg snakker om brugbart indhold, sjove facts og de nyeste opdateringer. Vi har fokuseret meget på iværksætteri, da dette har stor betydning for os. Vi kommer derfor ofte med blogindlæg og artikler omkring iværksætteri og forholdene i Danmark.
Vi giver værdi til vores fans og derfor liker de vores side!
Håber det var brugbart :)
Hav en god weekend,
Toke