Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man kan jo gå konkurs, hvis....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Håber alt er vel hos dig, og du snart ar klar til at gå på weekend.

Mit spørgsmål går på følgende. Når man er ny iværksætter med nystartet virksomhed, så er der mange ting at holde styr på. Og det er hårdt arbejde og kræver mange timer. Når så den/de første små ordre begynder at tikke ind, så bliver man så glad, og alt det hårde arbejde bliver hurtigt glemt. De små ordre er gode at have, men kræver mange handlinger for relativ lille omsætning. Nu arbejder man så på at skaffe nogle kunder der kan ligger store ordre. Og vupti, så er den der....

En kunde vil købe for det som svarer til en årsomsætning på en enkelt ordre. Og hvis det er som det skal være og det bliver en succes, så kommer der mange flere ordre som denne. Alt det er jo fantastisk...eller er det??

Hvis man som ny iværksætter laver denne ordre, skal man så stille krav til køber? feks. med 25% udbetaling ved ordreafgivelse, og de resterende 75% lige inden ordre leveres? Eller skal man stole på folk og sende ordre sammen med faktura med eks. løbende + 30 dage?

For HVIS nu kunden ikke betaler, ja så bliver konsekvensen jo at man måske bliver nødt til at dreje nøglen, blot fordi man ville øge sin omsætning. Er det blot en risici vi som iværksætter er nødt til at leve med? Eller mener du at man godt kan stille krav? 

Man er jo pænt "bange" for at ordre så ikke bliver til noget!

Håber du har et godt svar. Jeg ser frem til at høre fra dig.

Ha' en god dag og god weekend.

VH
Thomas Overgaard 

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - det var så den korrekte tråd at svare i, og den er jo fint åben nu Big Smile Da spørger sendte mig en PB idag for at høre om jeg havde et evt svar da problemet stadigt var aktuelt nok - så lavede jeg et lidt langt svar i PB, og smed det på min blog så jeg havde det til gentagelsestilfælde. Det findes her, og behandler MINE meninger om hvad man kan gøre, for at undgå, at enkeltkunder skal kunne tage livet af ens virksomhed. 

Det er givet sværest, men også nok mest betydningsfuldt, for nystartede, hvor få kunder kan være helt afgørende for en, og hvor de kan rive en ny virksomhed ned, hvis de ikke betaler. Vil andre være med i svaret er det her i linket - men jo kun hvis hverdags råd om hvad man kan gøre for at sikre sig bedst muligt er aktuelt. Det er ikke voldsomt sofistikeret, blot lidt hverdags råd om man vil

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)