Det prissegment du bevæger dig i, gør nok at du konkurrerer direkte med måske 25 andre firmaer når du giver et tilbud på Amino. Så kan det jo ikke være overraskende at du max får 1/25 af ordrerne.
Jeg ville nok sætte mine priser op hvis jeg var dig. Sidste jeg valgte revisor til et af mine firmaer, var der 8 der gav nøjagtig den samme pris, mens nr 9 var 20% dyrere. Irrationelt (jeg erkender det), vurderede jeg baseret på prisen at han måtte være den bedste, og nuppede ham. Der er en stor signal værdi i priser, og det skal man ikke undervurdere. De færreste køber nye jeans i Føtex, selv om de sikkert er mindst lige så gode som Diesel og Hilfiger.
Jamen der er vi helt enige og ser på det når jeg får tid
Var jeg dig, ville jeg også alvorligt få ryddet op i din måde at køre forretning på. Du skriver du bruger ca 50% af tiden på tilbudsgivning og administration herunder regnskab. Til sammenligning er jeg medejer af et ingeniørfirma, hvor jeg har lavet strategi og organisatorisk setup. Der bruger vi 2½ minut pr medarbejder på at lave regninger pr måned, og 1½ minut pr medarbejder på at lave løn pr måned, så det klares om aftenen den sidste dag i måneden. Vi er vokset fra 1 til 42 medarbejdere på 4 år, som alle er ingeniører der sidder ude hos kunder og faktureres ud pr timebasis. Vi har ingen administration, vores bogholderi og regnskab er outsourced til revisoren og kostede os totalt 112.000 i 2012. Etc. Der er så mange muligheder for at vende bøtten, og tænke kreativt, men man skal turde det. Men uanset hvordan du selv ser din virksomhed, er du nød til at fokusere på hvordan nye kunder oplever den, og de ser den næppe som anderledes end alle de andre, og så er der jo intet incitament til specifikt at vælge dig.
Det kræver nok et større kundesegment at have 42 ansatte , samt at man bliver innovativ og nyskabende - som flere skriver har de ikke mødt en It konsulent som var innovativ - og ja det er nok meget konventionelle løsninger vi leverer men også brugbare og stærk kvalitet .Din sammenligning er lidt som hvis jeg sammenlignede jer med Lego - og dog vil det være et muligt mål at blive mellemstort firma.... Tror bare ikke det er hvad jeg vil.
Innovativ indenfor It konsulent kræver at man laver noget nyskabende, men meget af det vi laver af kreative løsninger er ikke synlige. Desuden holder jeg mig til de traditionelle løsninger jeg har god erfaring med og som er anerkendte - tilpasset kundens eget behov og setup.
Jeg kan se noget innovation i automatiske installationer til servere og f.x 40 computere, apps til overvågning m.m. - og det kræver bare lidt større kunder på op til 50 ansatte, før at det kan betale sig.
Den tid jeg bruger på administration er valgt i stedet for at outsource, og at jeg arbejder som enmandsfirma forbundet til 8 andre freelancere -
Så det I har outsourcet sørger jeg selv for.
Det er nok tilbudsgivning på projekter der er den største og mest tidskrævende post og er klar over at løn og regnskab sættes i system med regnskabs program.
Jeg anvender selv min udviklede C5 fuldt ud til regnskab og det giver meget tidsbesparelse og er selv god til C5 i samarbejde med min udvikler.
Jeg håber og forventer at jeg/vi med tiden kan vokse os større - men det kræver en omlægning og er enig i at outsourcing er en god ting når man er blevet mellemstort firma.
Men det har stadig intet med emnet at gøre og emnet har intet med mit firma at gøre - men tak alligevel for de brugbare input, som er lagt i støbeskeen. Har lige 3 Microsoft exams der skal overstås først