Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på ord der er stavet forkert?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan får jeg bedst gavn af et søgeord der til tider staves forkert og det ikke ser ud til andre søgeoptimere på det?

Der er tale om et ganske almindeligt dansk ord, som til tider staves forkert. Ved ikke om det kommer under Typosquatting! (vil jeg ikke mene, da det ikke er et varemærke eller andet. Der er dog en som har reg. det rigtige stavet ord med .dk??)

Domænet med ordet stavet forkert er ledigt - Vil jeg få noget SEO værdi ud af at reg. den og så 301 re-directe til min egen side? (Tænker der så ikke er noget af SEO værdi på siden, der gør den vil blive fundet?)

Hvis jeg laver en ny side på mit domæne og navngiver siden med dette søgeord - Så skal jeg vel seo optimere på selve det ord på siden? Tænker blot det ser lidt "dumt" ud i søgeresultaterne, at der står et ord der er stavet forkert? - altså for dem der ved det er stavet forkert!

Hvad gør i andre, i forhold til SEO, på de ord folk staver forkert i deres søgning??

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skrev et blogindlæg for et par år siden, om det kan betale sig at optimere mod stavefejl eller ej. Pointerne er stadig gældende i dag.

Mht. dine konkrete spørgsmål:

Nej, du får ingen SEO-værdi ud af at registrere sådan et domæne og 301'e til dit site.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps Frank.

Fandt dit indlæg kort efter jeg havde posted mit indlæg.
Så ingen grund til at bruge ret meget tid på det. 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo nævne stavemåden i beskrivelsen og fortælle hvordan nogle forbrugere staver forkert.

Jeg tjente rigtig godt for nogle år siden, da jeg nærmest lå alene på AdWords med Sony Ericsson Vivas, hvor det korrekte navn var Sony Ericsson Vivaz. Mobilen var ret populær dengang og næsten halvdelen stavede navnet forkert, sikkert fordi de bare havde hørt modelnavnet fra en ven.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Jeg tjente rigtig godt for nogle år siden, da jeg nærmest lå alene på AdWords med Sony Ericsson Vivas, hvor det korrekte navn var Sony Ericsson Vivaz. Mobilen var ret populær dengang og næsten halvdelen stavede navnet forkert, sikkert fordi de bare havde hørt modelnavnet fra en ven.

Ja, Adwords kan være en anden snak. Her bliver annoncerne vist, uanset om der kommer alle mulige "mente du"-ting længere nede i SERPs.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)