Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det nye magasin/blad.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "medsammensvorne" indenfor iværksætter verdenen.


Ligesom flere andre tror jeg selvfølgelig at jeg den bedste idé/bud på en succesfuld virksomhed liggende klar i støbeskeen men føler at jeg lige har nogle spørgsmål som jeg behøver afklaret i for gøre mig de sidste overvejelser om hvordan jeg skal kaste bolden op for at sætte det hele i spil.

Kort om mig:
En fyr sidst i 20erne.
Har et fuldstidarbejde nu.
Uddannet indenfor markedsføring og har i flere år beskæftiget mig med salg og servicerådgivning.
Jeg har et stort branchekendskab til der hvor jeg mener at magasinet henvender sig og vil appellere til de som ønsker at betale for reklamen i magasinet. Typen af bladet og den måde som det skal appellere til læseren/sådan som virksomheden reklamere på har jeg ikke set tildligere.
Ej heller det område og indhold som magasinet vil bestå af.


Der hvor jeg kommer til kort og ikke føler at jeg har kunnet læse mig frem til brugbart svar er:

Alt hvad der omhandler producering af magasinet:

-Jeg ønsker at lave et blad af god kvalitet a la Illustreret Videnskab (samme størrelse i hvertfald) men hvad hedder det ift. Gram osv.?
Hvis det er for omkostningsfuldt så måske af en anelse lavere kvalitet da det er et gratis magasin.
Oplæggets størrelse forstiller jeg vil være på omkring 100.000 pr kvartal.

-Hvis man har indhentet alt materiale (artikler, fotos og reklamesider (står kunden selv for dette?)) hvor lang tid vil det så ca. tage en rutineret ræv indenfor dette felt at opstille et blad på 60-80 sider?


Jeg ønsker også at høre om erfaringer som andre har gjort sig, som har igangsat lign. projekt:
-Hvordan var jeres approach jeres kunder som skulle købe reklameplads i opstarten?
Fik i lavet et udkast til hvordan bladet/magasinet i store træk skulle se sådan at i kunne præsentere det for køber?


Da jeg forstiller mig at de som skal annoncerer i "mit" magasin er store/største virksomheder i DK skal der lægges en masse fodarbejde i at få kontakt til de rigtige beslutningstagere og chancen for at præsentere denne nye "Gyldne mulighed" for dem.
Jeg har tænkt lidt over om et muligt samarbejde vil være gunstigt for mig i denne situation da de må have en masse erfaring/kontakter og brand som vil appellere til MINE kunder, men samtidigt vil jeg gerne sikre at jeg stadig styrer og afgører forløbet samt at de ikke tager alt for meget af evt overskud.



Med denne mail ønsker jeg udelukkende råd og vejledning.
Jeg vil gerne frabede alt hvad der omhandler tilbud / samarbejde osv. da jeg som udgangspunkt ser denne tråd som en bøn om hjælp fra i fantastiske medbrugere.


Tak for alt den gode etikette, hjælp og rådgivning herinde.
Der har været fantastiske mange gode svar på lign. indlæg som jeg håber vil forsætte i denne.

Rigtig god (snefyldt) dag til alle.

Vh.
Christian

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

*Bump*

Jeg beklager, men håber at der vil komme masse gode råd og input henover weekenden. :)

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber inderligt at tredje gang er lykkens gang.

Kom endelig med jeres input.


Ps. Tillægsspørgsmål:
Nogen der har et bud på produktionsprisen på et magasin som Illustreret Videnskab hvis oplaget er 100.000 stk.?

På forhånd mange tak.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

NuMedAlias:
Der hvor jeg kommer til kort og ikke føler at jeg har kunnet læse mig frem til brugbart svar er:

Alt hvad der omhandler producering af magasinet

Undskyld mig, men hvor er det så, du ikke kommer til kort?

Det er rigtig svært at svare på dine spørgsmål ud fra det foreliggende - der er simpelt hen for mange ubekendte.

NuMedAlias:
-Hvis man har indhentet alt materiale (artikler, fotos og reklamesider (står kunden selv for dette?)) hvor lang tid vil det så ca. tage en rutineret ræv indenfor dette felt at opstille et blad på 60-80 sider?

Det er dig, der bestemmer, om kunderne skal levere færdigt materiale, eller om du vil lave det grafiske for dem. Store virksomheder plejer at foretrække at aflevere trykklart materiale.

En dygtig grafiker kan lave en side på en halv times tid, men hvis der skal photoshoppes, og laves forskellige grafiske finesser, kan det tage lige så lang tid, det skal være.



NuMedAlias:
-Hvordan var jeres approach jeres kunder som skulle købe reklameplads i opstarten?

Lav et fuldt prøvenummer, så kunderne kan se, at du rent faktisk magter opgaven.

NuMedAlias:
Jeg har tænkt lidt over om et muligt samarbejde vil være gunstigt for mig i denne situation da de må have en masse erfaring/kontakter og brand som vil appellere til MINE kunder, men samtidigt vil jeg gerne sikre at jeg stadig styrer og afgører forløbet samt at de ikke tager alt for meget af evt overskud.
 

Hvis du selv er dygtig til alt, er der ingen grund til at få nogen til at hjælpe. Er du det? 

Hvis du skal bruge trykpriser til dit budget, bør du spørge direkte på et trykkeri. Hvis du skal have 100K eksemplarer, får du brug for et trykkeri, som arbejder med rotation - f.eks. Colorprint. Jeg har også gode erfaringer med Greentach Rotaprint.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)