Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10% ejerskab af aktiekapitalen giver skattefrihed af udbytte. Hvad sker der efter 2. runde angel investing, hvor ejeskabet udvandes?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Fra  RaskRask.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg prøvede at få det hele med i titlen, så folk kunne forstå emnet.

Jeg overvejer at investere i et start-up, hvor jeg ville købe 10% for at kunne udnytte skattereglen. Dog er jeg i tvivl om hvad der vil ske når mine procenter bliver udvandet i en eventuel 2. runde angel investing, hvor jeg i så fald ville falde under 10% af ejerskabet. Bortfalder min ret til skattefrihed af udbyttet så?

Jf. http://forumorientering.dk/node/5360

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 5. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Fra  RaskRask.dk Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes det er jeg med på, skulle jeg nok have skrevet i mit indlæg. Det ændrer dog ikke på spørgsmålet om det stadig er gældende efter ejeskabet bliver udvandet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har tabt mig - så jeg lytter bare med, hvad er det med skattefrihed for udbytte ved 10% - taler du i virkeligheden investering gennem holdingselskab hvor holding kan få det beskattede resultat i datter op uden yderligere skat - men hvor ejeren jo stadig ikke kan få pengene ud - uden udbytteskat fra holding?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Fra  RaskRask.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nemlig. Jeg er ked af hvis jeg har formuleret mig uklart, men så er det godt at du kan lede mig på rette spor. 

Det er set udfra mit synspunkt som angel investor. Jeg kan drage en skattemæssig fordel af et eventuelt udbytte hvis jeg ejer mindst 10%, når det udbetales til mit holdingselskab.

Dog er jeg i tvivl om denne fordel stadig gælder, når de 10% jeg først ejede af selskabet, bliver udvandet gennem en 2. runde angel investing.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Fra  RaskRask.dk Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen fantastisk, mange tak for linket!

Har kunne læse mig frem til at lovforslaget blev vedtaget d. 14 dec 2012, så det behøver jeg ikke bekymre mig om længere.

Tak for svarene til alle.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)